سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آژانس‌های مسکن بدون مجوز در استان همدان پلمب می‌شوند

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از پلمب آژانس‌های مسکن بدون مجوز و غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیژن ترابیان، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مالکان این آژانس‌ها بدون گرفتن پروانه کسب و طی مراحل قانونی، واحد تجاری خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن دایر کرده و به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زدند.

او اضافه کرد: این مراکز باید به صورت قانونی از اتحادیه‌ها و اتاق اصناف مجوز فعالیت دریافت کنند و تابع قوانین و مقررات این حوزه باشند.

 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: وجود این مراکز بر افزایش بی رویه نرخ مسکن تاثیر مستقیم دارد که با تعطیلی آن‌ها برای ساماندهی بازار مسکن گام برداشته ایم.

ترابیان همچنین به طراحی سامانه معاملات مسکن در شهر همدان اشاره کرد و افزود: راه اندازی این سامانه به کاهش قیمت مسکن کمک می‌کند و تمامی معاملات و قرارداد‌های خرید و فروش و اجاره طبق شرایط و ضوابط تعریف شده انجام می‌شود.

طرح رصد بنگاه‌های املاک غیرمجاز از سوی بازرسان این سازمان ادامه دارد و با واحد‌های غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

او افزود: آغاز به‌کار سامانه مسکن و نظارت بر عملکرد آژانس‌ها بتواند آرامش را به بخش مسکن که از نیاز‌های اولیه مردم است بازگرداند.

همدان رکورد دار افزایش اجاره بهای مسکن در کشور است بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اردیبهشت امسال، متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور به ۲۸.۹ درصد رسید، این در حالی است که همدان با ۳۹.۴ درصد، بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.