سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پزشک بحرینی برای آزادی زندانیان در سایه شیوع کرونا

پزشک بحرینی با هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در زندان‌های پر ازدحام بحرین، خواستار آزادی زندانیان عقیده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، پزشک بحرینی با اشاره به خطر شیوع کرونا در زندان‌های این کشور به سبب ازدحام در سلول‌ها، از محافل مختلف خواست برای آزادی زندانیان بخصوص کسانی که سوابق امنیتی ندارند، اقدام کند.

دکتر قاسم عمران گفت: محافل مختلف حقوقی و سیاسی در بحرین خواستار آزادی زندانیان بخصوص کسانی شدند که سوابق و جرائم امنیتی ندارند و بیشتر آن‌ها به سبب بیان دیدگاه‌های سیاسی یا دیدگاه‌های مخالف دیدگاه حکومت به زندان افتاده اند.

او افزود: زندان‌ها با توجه به ازدحام زندانیان و وجود شش تا ده نفر در سلول‌ها، مناطق امنی نیستند و اگر کسی مبتلا باشد این زندان‌ها محیط مناسبی برای شیوع ویروس کرونا هستند و در حال حاضر ده‌ها نفر از زندانیان به کرونا مبتلا شده اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

دو هفته قبل» حسین برکات» زندانی سیاسی بحرینی روز چهارشنبه براثر ابتلا به ویروس کرونا در زندان و اهمال کاری پزشکی و وخامت حالش در بیمارستان السلمانیه درگذشت.

مرکز حقوق بشر بحرین پس از درگذشت این فعال بحرینی، خطاب به مقامات رژیم آل خلیفه اعلام کرد که تا قبل از تبدیل شدن زندان‌های بحرین به قبرستان، زندانیان را آزاد کنید.

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود اعلام کرد: ویروس کرونا به طور گسترده در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و بیش از ۲۴۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در زندان مرکزی جو و زندان الحوض الجاف بحرین گزارش شده است.

به گفته این مرکز، زندان‌های بحرین از ابزار‌های بهداشتی مطلوب و کافی پزشکی برای زندانیان برخوردار نیستند و بدرفتاری و شکنجه زندانیان ادامه دارد به طوری که کمترین قوانین و مقررات در برخورد با زندانیان رعایت نمی‌شود.

مرکز حقوق بشر بحرین بر ضرورت بازجویی و مجازات تمام کسانی که باعث شدند وضعیت بهداشتی زندان‌های بحرین به این درجه از قصور پزشکی برسد، تاکید کرد. وضعی که باعث مرگ برخی از زندانیان و ابتلای صد‌ها زندانی دیگر به ویروس کرونا شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.