سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۴۸۷ کودک مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی ۴۸۷ کودک مبتلا به کرونا در استان در بهار امسال خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی ۴۸۷ کودک مبتلا به کرونا در استان در بهار امسال خبر داد و گفت : این امر می‌طلبد که والدین هوشیاری بیشتری داشته و بدانند کرونا می‌تواند کودکان را هم درگیر کرده و برای آن‌ها خطرناک باشد.

او با بیان اینکه سویه‌های جدید کرونا پیر و جوان نمی‌شناسند،گفت : در نوع قبلی کرونا (کرونای ووهان) عمدتا افراد پیر و سالخورده درگیر بیماری می‌شدند، اما با جهش‌های رخ داده در ویروس کرونا، این ویروس هم اکنون بیماری زایی بالایی در نوجوانان و جوانان پیدا کرده است.

او افزود: هم اکنون از نوزاد تازه متولد شد تا افراد پیر و کهنسال در معرض خطر این بیماری هستند و هیچکس نمی‌تواند بگوید کرونا خطری برای او ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در بهار امسال در مجموع تست کرونای ۴۸۷ کودک زیر ۱۰ سال در استان مثبت شد.

شکیبا ادامه داد: این‌ها مواردی است که با استفاده از تست PCR شناسایی شده اند و قطعا تعداد کودکانی که علائم خفیف داشته و تست نداده اند، بیش از این تعداد است.

او گفت: در این شرایط والدین باید حساسیت بالایی داشته و نسبت به کوچکترین علائم مشابه کرونا در کودکان هوشیار باشند.

شکیبا با اشاره به طیف گسترده علائم کرونا گفت: درمجموع دو دسته علائم تنفسی و گوارشی داریم که والدین به محض مشاهده این علائم در کودکان باید آن‌ها را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه بسیاری والدین در این زمینه سهل انگاری کرده و با بیان اینکه کودک آن‌ها سرماخورده، از پیگیری درمان کودک خود غافل می‌شوند.

او افزود: در این بین هم برخی والدین تصور دارند که کرونا برای کودکان خطرناک نیست، درحالیکه کرونا در کودکان هم عارضه ایجاد کرده و هم می‌تواند آن‌ها را قربانی کند.

شکیبا گفت: والدین باید در صورت مشاهده علام مشابه سرماخوردگی مانند تب، سرفه، عطسه، بدن درد و ... و نیز علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه حتما کودک خود را به مراکز درمانی ارجاع دهند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.