سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس راه و شهرسازی اسدآباد:

کمتر از ۶ درصد واجدان شرایط مسکن ملی در اسدآباد، آورده اولیه را پرداخت کردند

رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد گفت: از هزار نفر واجد شرایط مسکن ملی فقط ۵۷ نفر مبلغ آورده اولیه را پرداخت کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد گفت: مسکن ملی سال گذشته دو مرحله نام نویسی داشت و در شهرستان ۱۲۹۷ نفر ثبت نام اولیه را انجام دادند که از این تعداد حدود هزار نفر واجد شرایط بودند.

او افزود: تأمین زمین مسکن ملی با اداره راه و شهرسازی و کار‌های اجرایی آن با بنیادمسکن است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد با بیان اینکه مقرر شده زمین‌ها به‌صورت گروه ساخت (چند نفر متقاضی یک قطعه زمین)، در اختیار متفاضیان دارای شرایط  قرار گیرد بیان کرد:از هزار نفر واجد شرایط فقط ۵۷ نفر مبلغ آورده اولیه را پرداخت کرده اند.

کرمی با اشاره به اینکه هشت قطعه زمین با کاربری مسکونی به بنیاد مسکن تحویل داده شده و بنیاد مسکن نیز قطعات را تحویل ۲۴نفر از متقاضیان داده است و جهت مابقی متقاضیان زمینی در کمیسیون ماده پنج تغییرکاربری شده و به بنیاد مسکن اعلام شده جهت مابقی متقاضیان زمین را تحویل بگیرند، گفت:با عنایت به کمبود زمین با کاربری مسکونی در اختیار اداره، در طرح جامع، چند هکتار زمین با کاربری مسکونی مصوب شده است که با ابلاغ طرح جامع از این زمین‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآبادگفت: طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده است.

کرمی عنوان کرد:طرح جامع اسدآباد در مراحل بررسی در شورای عالی معماری و شهرسازی است که امیدواریم به زودی پس از تصویب نهایی ابلاغ شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا در فراخوان اخیر مسکن ملی نام اسدآباد در شهر‌های اعلام شده قرار نداشت نیز بیان کرد:این فهرست از طرف وزارتخانه تهیه می‌شود و بجز شهر ما نام چند شهر بزرگ دیگر استان نیز اعلام نشد و احتمالا در مراحل بعدی فراخوان شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد درباره تفاوت مسکن ملی و مسکن عادی نیز گفت:در طرح مسکن ملی، زمین طرح به‌صورت اقساط ده ساله و با قیمت کارشناسی با تسهیلات بانکی بلند مدت و با قیمت تمام شده به متقاضی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مسکن ملی ، بنیاد مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.