سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محموله جدید واکسن کرونا سهم چه کسانی است؟

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به محدودیت سهمیه واکسن کرونا گفت: عملیات واکسیناسیون برای گروه جدید انجام نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با رسیدن محموله جدید واکسن کرونا، مجددا واکسیناسیون افراد از ۲-۳ روز قبل آغاز شده است، اما به علت کم بودن تعداد واکسن‌های دریافتی، تنها واکسیناسیون افرادی که نوبت دریافت دوز دوم آن‌ها فرا رسیده است، انجام می‌شود.

او افزود: از مردم می‌خواهیم طبق دعوت کارشناسان بهداشت به مراکز مراجعه کنند، زیرا واکسن برای گروه جدیدی تزریق نخواهد شد، بنابراین مراجعه بدون اعلام قبلی، موجب تجمع افراد و انتقال بیماری می‌شود.

علوی اظهار داشت: واکسن برای تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف، به اندازه کافی وجود دارد و مردم نگران چند روز تاخیر نباشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: اخباری که از گوشه و کنار جهان و سازمان جهانی بهداشت می‌رسد حکایت از موج جدید بیماری و ابتلا به کرونا دارد و همه جا صحبت از واریانت جهش‌یافته دلتا یا همان کرونای هندی است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، در ایران نیز موج جدیدی از ابتلا به کرونا در حال شکل‌گیری است و شهر‌های زیادتری به وضعیت قرمز درآمده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: در خوزستان گرچه فعلا موج جدید بیماری نداریم، اما سیر کاهشی موارد بیماری و بستری روزانه با افت و خیز مواجه است. در برخی شهرستان‌ها، موارد ابتلا و بستری کاهشی و در برخی نیز افزایشی است.

علوی گفت: در حال حاضر وضعیت خوزستان پایدار، اما شکننده است. اندیمشک از حالت قرمز خارج شده است و ۳ شهر دیگر نیز از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شده‌اند.

او اظهار کرد: ۱۳ شهر اهواز، اندیمشک، امیدیه، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی و دیگر شهر‌های استان خوزستان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.