سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سهل انگاری کوهستان دراک را درنوردید / ۲۰ تن کارتن در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از وقوع حریق‌های متعدد در روز جمعه پُرکار آتش‌نشانان در این شهر خبر داد و گفت: در یک حادثه ۲۰ تن کارتن در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز جمعه چهارم تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کارگاه بازیافت طعمه حریق شد

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از حریق گسترده کارگاه بازیافت کارتن در سلطان آباد خبر داد و گفت: برای امدادرسانی به این حادثه نیرو‌های امداد و نجات و ماشین‌های آبرسان از ایستگاه‌های ۳،۱۷ و ۱۸ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برای امدادرسانی اقدام کردند و اکیپ اعزامی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه در سلطان آباد حاضر شدند.

او افزود: با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد یک کارگاه بازیافتی به وسعت ۵ هزار متر با کاربری پرس کارتن از قسمت مسقف محوطه کارگاه به وسعت ۵۰۰ متر دچار آتش سوزی شده است.

قانع با بیان اینکه آتش نشانان با محاصره آتش از چندین جهت، آن را مهار کردند و عملیات کاوش و لکه گیری نیز یک ساعت به طول انجامید، ادامه داد: این حادثه مصدومی نداشت و در پی آن ۲۰ تن کارتن طعمه حریق شد و علت دقیق آتش سوزی در دست بررسی است.

۱۰ مصدوم حاصل دو تصادف همزمان

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: تصادف شدید چهار دستگاه خودروی سواری با یکدیگر در زیر گذر شهرک گلستان باعث آسیب دیدگی و جراحت ده نفر از سرنشینان این خودرو‌ها شد.

او اظهار کرد: امروز شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر در زیر گذر شهرک گلستان، مقابل مجتمع خلیج فارس خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸ را عازم محل حادثه کرد.

به گفته آتش نشانان اعزامی، دو دستگاه خودروی سواری پراید و سمند به هنگام تردد در بزرگراه به علت نامشخصی به شدت با یکدیگر برخورد کردند.

قانع بیان کرد: با توجه به مصدوم شدن سرنشینان هر دو خودرو، بر اثر این حادثه رانندگی، ۷ سرنشین خودرو پراید (خانواده ۷ نفره) و دو سرنشین خودرو سمند دچار آسیب دیدگی شدند.

او ادامه داد: همزمان با امداد رسانی آتش نشانان و کمک به نجات مصدومان در این حادثه دو خودروی سمند و پژو پارس نیز به دلیل سرعت بالا و عدم کنترل با فاصله ۱۰۰ متر از این سانحه به شدت با یکدیگر برخورد و خودروی سمند با ستون برق حاشیه خیابان برخورد کرد.

قانع گفت: آتش نشانان پس از بازدید و بررسی‌های اولیه به دو گروه جهت امداد رسانی همزمان به دو حادثه تقسیم شدند، یک گروه از آتش نشانان به همراه عوامل اورژانس حاضر در محل مشغول رسیدگی به حال مصدومان شدند و گروه دیگر از آتش نشانان نیز به طور همزمان اقدام به چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر کردند و پس از ایجاد ترافیک مصنوعی به منظورکاهش ضریب خطرات احتمالی، با استفاده از ابزار مخصوص، جریان برق خودرو‌ها را قطع کرده و همچنین نسبت به رفع نشت سوخت این چهار وسیله نقلیه اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: در حادثه دوم نیز بر اثر شدت برخورد خودرو سمند به ستون برق راننده مرد ۳۶ ساله در اتاقک خودرو گرفتار شده بود که آتش نشانان با سرعت عمل و تجهیزات هیدرولیک وی که به شدت مصدوم و در وضعیت نامناسبی قرار داشت را از خودرو خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

او افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و انتقال خودرو‌ها به حاشیه امن جاده، محل حادثه را از بقایای به جا مانده از این تصادفات، پاکسازی کردند.

قانع گفت: هر ده مصدومان این حادثه بلافاصله با همکاری عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

آتش سهل انگاری کوهستان دراک را درنوردید

رییس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت یک بامداد امروز ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ از قسمت‌های مرتفع کوهستان آغاز شد بخش عظیمی از کوهستان را درنوردید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز شیراز در این خصوص اعلام کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان از چهار ایستگاه ۳، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

قانع همچنین از گسترش سریع آتش خبر داد و گفت شعله‌های آتش به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت گسترش و بخش‌هایی از مراتع را در بر گرفته است.

او ادامه داد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، ۶۰ نیروی متخصص آتش نشان، ۳۰ نیروی آتش نشان داوطلب و نیرو‌های ارتش و منابع طبیعی و مردمی از بامداد دیشب تاکنون در یک عملیات ده ساعته، در حال امدادرسانی بی وقفه به صورت پیاده هستند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به گستردگی عرصه در این حادثه بیان کرد: امکانات مورد استفاده در اطفای حریق مراتع به دلیل صعب‌العبور بودن، عمدتا ادوات سبک و به صورت نفری است، و همین امر سرعت اطفای حریق را کاهش می‌دهد.

قانع در پایان تصریح کرد: امروز روز پرکار آتش نشانان است به طوری که این حادثه با چندین عملیات گسترده از جمله حریق بزرگ کارگاه بازیافت در سلطان آباد، حریق گسترده ارتفاعات در جاده شیراز داریون همزمان شده و هشت ایستگاه عملیاتی را درگیر کرده است.

مرگ یک کوهنورد سالمند براثر سقوط از کوه در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، با اشاره به مرگ یک کوهنورد ۶۵ ساله در ارتفاعات قلات، از انتقال پیکر او توسط اکیپ ماموران آتش نشانی خبر داد.

قانع گفت: با اطلاع رسانی موضوع سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات قلات از توابع شهرستان شیراز به سازمان آتش نشانی شیراز، بلافاصله دو گروه ویژه امداد و نجات به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه کوهنورد متوفی براثر ناتوانی در کنترل تعادل، از ارتفاع سقوط کرده و جان باخته بود، گفت: پیکر این کوهنورد بین صخره‌ها گیر کرده بود و امکان انتقال آن توسط همراهانش وجود نداشت.

قانع بیان کرد: عوامل تیم کوهنوردی هلال احمر پس از جستجو در کوهستان، پیکر بی جان این مرد کوهنورد را پیدا کرده بودند، اما با توجه به صعب العبور بودن محل، امکان انتقال جنازه به پایین کوه در آن زمان وجود نداشت به همین خاطر مسئولیت این کار برعهده نیرو‌های آتش نشانی گذاشته شد.

قانع اظهار کرد: دو گروه ویژه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی از صبح امروز عازم منطقه شده و با زدن کارگاه نجات در محل حادثه و فیکس کردن پیکر کوهنورد توانستند با انجام عملیات تخصصی و با دقت لازم در این ارتفاعات که به شدت خطرناک بود، پیکر این کوهنورد را از ارتفاعات کوه قلات خارج کرده و به پایین کوه منتقل کنند.

حریق در آشپزخانه ساختمان مسکونی

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز همچنین از وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان دستغیب خبر داد و افزود: بلافاصله دو ایستگاه ۶ و ۱۷ به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند.

او بیان کرد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه بود که در آشپزخانه یکی از واحد‌های طبقه اول حریق رخ داده بود. این حادثه در نبود ساکنین رخ داده و درب ساختمان بسته بود.

قانع تصریح کرد: با حضور تیم امدادی در محل مشاهده شد دود زیادی از داخل واحد خارج می‌شود و مشخص شد که حریق در حال گسترش است.

او گفت: با توجه به اینکه درب ساختمان ضد سرقت بود، آتش‌نشانان به منظور وارد نکردن صدمه به ساختمان از طریق پنجره سریعا به واحد مسکونی وارد شدند و آتش‌نشانان همزمان با اطفای حریق ساکنین را از واحد‌های دیگر ساختمان خارج و به محل امن انتقال دادند و شعله‌های آتشی که به دلیل اتصالی برق از آشپزخانه منزل مسکونی آغاز شده بود قبل از سرایت به فضا‌های دیگر منزل اطفا گردید.

در پایان عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی انجام و محل به مالک تحویل داده شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.