سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد؛

افزایش چشم گیر رسیدگی به پرونده‌های قضایی قم / پرونده گوهر ناز روی میز دیوان عالی کشور

رئیس کل دادگستری قم گفت:دستگاه قضایی در یک سال گذشته به بیش از ۳۰۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز قم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی داشت و بر ادامه مسیر این شهید تاکید کرد.

او در ادامه گفت: دستگاه قضایی در طول یک سال گذشته علاوه بر رسیدگی به اموری همچون کمک به تولید و مانع زدایی از این بخش به بیش از ۳۰۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است که رسیدگی به این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد رشد داشته است.

مظفری از وجود پنج پرونده کثیرالشاکی در استان خبر داد و گفت: پرونده گوهرناز با بیش از سه هزار و ۳۰۰ شاکی یکی از این پرونده هاست که متهم با اخذ پول از مردم به آن‌ها سود می‌پرداخت.

رئیس کل دادگستری از رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با صلابت و اقتدار نسبت به احقاق حقوق مردم حرکت می‌کنند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

او در ادامه به برخی از چالش‌های فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی از جدی‌ترین مسائل جامعه اسلامی است و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید در مقابل این ناهنجاری‌ها فعالیت کنند.

حجت الاسلام مظفری چالش‌های پیش روی فرهنگ اسلامی را از جمله اقدامات مخرب دشمنان عنوان کرد و گفت: مردم ما برای احیای اسلام ناب در جامعه و اصلاح ظواهر و جاری شدن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه انقلاب کردند و این میراث گرانقدر نباید تحت تاثیر هیچ شرایطی دچار خدشه و آسیب شود.

او از نفوذ دشمنان و منافقان در برخی از نهاد‌های تصمیم گیری کشور خبر داد و گفت: وجود همین جریان نفوذی در امور فرهنگی و اقتصادی موجب ضعف کنونی جامعه شده است.

حجت الاسلام مظفری همچنین به حضور جریان نفوذ در نهاد‌ها و دستگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: وجود همین جریان باعث می‌شود در سفره مردم شاهد چالش باشیم و گوشت و مرغ مردم با گرانی و کمبود مواجه شود.

او فعالیت جهادی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف را راه‌ حل پایان بخش مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی و اجرای عدالت هر چه سریعتر این مشکلات از جامعه پاک شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.