سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای وزارت خارجه آمریکا: تنها دولت مشروع یمن را به رسمیت می‌شناسیم!

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد تا سخنان نماینده خود در امور یمن را تعدیل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت خارجه آمریکا در پی اظهارات روز گذشته تیم لندرکینگ، نماینده خود در امور یمن با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد تا اظهارات وی را تعدیل کند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا صادر شده، ادعا شده است که آمریکا دولت یمن (به سرکردگی منصور هادی) را به عنوان تنها دولت مشروع به رسمیت می‌شناسد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد انصارالله یمن بیش از آنکه به دنبال صلح باشد، به دنبال جنگ افروزی است. این وزارتخانه همچنین با تلاش برای تعدیل اظهارات پیشین نماینده خود گفت گزارش‌های نادرستی در خصوص اظهارات نماینده آمریکا در یمن وجود دارد.

گفتنی است روز گذشته «تیم لندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن در سخنانی گفت آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد.

او این اظهارات را در نشستی که از سوی شورای ملی آمریکا و اعراب سازماندهی شده بود، بیان کرد. وی همچنین گفته بود گروه انصارالله دستاورد‌هایی در یمن داشته است. لندرکینگ اعلام کرده بود انصارالله به تنهایی مسئول خشونت در یمن نیست و ائتلاف سعودی نیز بخشی از این مسأله را بر عهده دارد.

پس از این اظهارات، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به این سخنان گفت که این گروه به دنبال جلب خشنودی آمریکا نیست و برای دستیابی به اعتراف این کشور تلاش نمی‌کند.

او گفت: انصارالله به هیچ وجه به دنبال آن نیست که توسط دشمن امت اسلامی یعنی آمریکا به رسمیت شناخته شود.

البخیتی افزود: ما از آمریکا نمی‌خواهیم که مشروعیت ما را به رسمیت بشناسد. اعتراف این کشور برای ما چه فایده‌ای دارد در حالی که محاصره یمنی‌ها و جنگ علیه آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.