سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: رویه‌های دیپلماسی خارجی ما باید اصلاح شود تا تقویت روابط اقتصادی محقق گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن خندان دل، رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی در توضیح انتظارات استانی و ملی از رئیس جمهور جدید گفت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز ما در حوزه تجاری، نقش و وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور در تعامل با دیگر کشورهاست. رویه‌های دیپلماسی خارجی ما باید اصلاح شود تا تقویت روابط اقتصادی محقق گردد.

او افزود: امروز در حوزه دستگاه دیپلماسی چه اتفاقی افتاده است که مبادلات ما با افغانستان فقط به حوزه کالایی محدود شده و این در حالی است که این کشور همسایه در مسیر بهسازی و نوسازی قرار گرفته است، اما ما سهمی از بازار خدمات فنی و مهندسی آن نداریم.

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری خارجی، اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، استفاده از تجربه و توانمندی مدیران و کارشناسان فارغ از نگاه سیاسی و جناحی، نگاه ویژه و مشارکت با تشکل‌های بخش خصوصی، اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای در حمایت از تولید و بازنگری در شناسایی مصوبات و دستورالعمل‌های مخل تولید، دیگر مسائلی هستند که بخش خصوصی در قواره ملی از دولت جدید انتظار دارد.

خندان دل با بیان اینکه انتظار ما اجرای کامل و جامع قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است، بیان کرد: استفاده از مدیران و کارشناسان بخش خصوصی باید به شکل یک کارگروه در دولت مدنظر قرار گیرد. بحث دیگر، بازنگری در شناسایی مصوبات و قوانین محل کسب و کار و تولید است. علی رغم اینکه در مجلس کمیسیونی در این باره ایجاد شده؛ عملا خروجی مطلوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.

او تصریح کرد: در بخش استانی، از دولت جدید انتظار داریم تا مدیران عالی استان را از میان افراد صاحب صلاحیت بومی انتخاب کنند؛ زیرا شناخت کافی از حوزه گردشگری در مدیران عالی قوه مجریه در استان اهمیت زیادی دارد. توقع می‌رود، مناسبات پروژه‌های فنی، مهندسی، عمرانس و اقتصاد صادراتی با کشور‌های هم مرز استان (ترکمنستان و افغانستان) نیز احیا گردد.

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین، مدیران استانی باید در هنگام گزینش و انتخاب، برنامه مناسبی برای برگزاری جلسه با بخش خصوصی ارائه دهند و برای احیای ظرفیت تشکل‌ها در هر بخش، همکاری نمایند.

خندان دل ارائه راهکار‌های مناسب توسعه و احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا، برون سپاری خدمات نظارتی و عملیاتی دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، نگاه ویژه به احیای بنگاه‌های کوچک و متوسط استانی توسط مدیران در زنجیره تامین دستگاه‌های دولتی و برقراری یک ارتباط موثر با بخش خصوصی را از جمله توقعات و مطالبات بخش خصوصی در ابعاد استانی از تیم جدید دولت برشمرد.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.