سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساموئل جکسون اسکار افتخاری دریافت می‌کند

آکادمی اسکار اعلام کرد ساموئل جکسون به همراه چند تن دیگر در دوره بعدی جوایز آکادمی، اسکار افتخاری دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، با اعلام آکادمی اسکار در روز پنجشنبه، ساموئل جکسون، الین می‌ و لیو اولمان از سوی آکادمی علوم و هنر‌های سینما، جایزه اسکار افتخاری دریافت خواهند کرد. اعلام شده که دنی گلاور هم جایزه جین هرشولت برای بشردوستی را می‌گیرد. تمامی چهار جایزه مذکور اسکار افتخاری، در مراسم جوایز گاورنرز که ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۵ دی) برگزار می‌شود اهدا خواهند شد.

دیوید روبین رئیس آکادمی اسکار در این باره می‌گوید: ما هیجان‌زده هستیم که جوایز گاورنرز امسال را به چهار نفری که تاثیر عمیقی بر فیلم و جامعه داشته‌اند، اهدا کنیم. ساموئل جکسون یک چهره شاخص فرهنگی است که کار‌های او از ژانر‌ها تا نسل‌های مختلف در سراسر جهان دیده شده است.

جکسون که به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «داستان عامه پسند» نامزد دریافت جایزه اسکار شده، در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی از آثار مستقل گرفته تا فیلم‌های پرفروش، نقش‌آفرینی کرده است. بزرگ‌ترین نقش آفرینی‌های او مربوط به شخصیت نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول بوده که همچنان در حال گسترش است. همینطور نقش مک ویندو در فیلم‌های «جنگ ستارگان» از جمله نقش‌های ماندگار اوست. جکسون همچنین در فیلم‌هایی از جمله «شفت»، «جنگوی زنجیر گسسته» و «زمانی برای کشتن»، «جکی براون» و «آسیب ناپذیر» بازی کرده است.

الین می‌ هم به عنوان یک نویسنده و کارگردان و بازیگر بیشتر از همه با فیلم «برگی جدید» شناخته می‌شود.

لیو اولمان هم کار حرفه‌ای خود را به عنوان بازیگر تئاتر در کشور زادگاهش، نروژ آغاز کرد. او با فیلم «شخصیت» با همکاری برگمان مورد توجه مخاطبان بین‌المللی قرار گرفت و بعد‌ها با برگمان در فیلم‌های «شوق آنا» و «گریه‌ها و زمزمه‌ها» همکاری کرد. او برای فیلم‌های «مهاجران» و «چهره به چهره» نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. اولمان در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار در فیلم «سوفی» کارگردانی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.