سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۱۳۲ میلیون دالری جدید بانک جهانی به منظور مبارزه با کرونا در افغانستان

بانک جهانی، گفته است که صندوق بازسازی افغانستان نیز، ۳۰۰ میلیون دالر جدید را برای حمایت از این برنامه کمک می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، به تازگی بانک جهانی، اعلام کرده که مبلغ ۱۳۲ میلیون دالر امریکایی کمک مالی بلاعوض جدید را به منظور ادامه‌ی اصلاحات و گرفتن تدابیر ضروری برای مبارزه با ویروس کرونا، به افغانستان کمک کرده است.

در خبرنامه‌ای که ناوقت روز گذشته-پنج‌شنبه،۳ سرطان- از سوی این بانک به نشر رسیده، آمده است که هیئت مدیره‌ی بانک جهانی، کمک مالی بلاعوض ۱۳۲ میلیون دالری اداره‌ی انکشاف بین‌المللی را جهت تداوم روند اصلاحات بنیادی، بهبود مصارف ادارات دولتی و تأمین شفافیت مالی، تقویت حکومت‌داری و دست‌یابی افغانستان به رشد اقتصادی از طریق تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی تصویب کرده است.

در خبرنام آمده است: «قرار است، این کمک مالی جدید از طریق برنامه‌ی انکشاف پالیسی مشوقه‌های سال ۲۰۲۱هزینه شود که در مطابقت با اولویت‌های کلیدی دولت در چارچوب صلح و انکشاف ملی افغانستان تنظیم شده است.»

بانک جهانی، گفته است که صندوق بازسازی افغانستان نیز، ۳۰۰ میلیون دالر جدید را برای حمایت از این برنامه کمک می‌کند که در مجموع کمک مالی جدید به ۴۳۲ میلیون دالر می‌رسد.

در همین حال، هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی برای افغانستان، گفته است که تصویب این کمک مالی جدید، بیان‌گر تعهد درازمدت و پایدار بانک جهانی در راستای کمک به مردم افغانستان برای بهبود اوضاع اقتصادی – اجتماعی که از شیوع ویروس کرونا متاثر شده، می‌باشد.

او گفته است: «بانک جهانی، آماده است تا در این اوضاع دشوار و شرایط سخت هم‌کاری نزدیک خود را با دولت افغانستان به منظور تداوم روند اصلاحات و حفاظت از دست‌آورد‌های این کشور در مسیر دست‌یابی به خودکفایی و رشد اقتصادی ادامه دهد.»

این بانک هم‌چنان، گفته است که همه‌گیری ویروس کرونا، تأثیرات منفی‌ای را بر وضعیت اقتصادی، سیستم مالی در افغانستان به جا گذاشته و میزان رشد اقتصادی این کشور را ۲درصد کاهش داده است.

این در حالی است که اخیر کاخ سفید نیز اعلام کرد که سه میلیون دوز واکسین «جانسون و جانسون» را به افغانستان کمک خواهد کرد. این واکسین از بهترین واکسین‌های تولیدشده‌ی جهان است که برای هر نفر تنها یک دوز تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.