سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله یمن: به رسمیت شناخته شدن از سوی دشمن بی‌اهمیت است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که به رسمیت شناخته شدن از سوی دشمن امت اسلامی به ویژه در سایه جنگ و محاصره بی‌فایده و بی‌اهمیت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت که این گروه به دنبال جلب خشنودی آمریکا نیست و برای دستیابی به اعتراف این کشور تلاش نمی‌کند.

او گفت: انصارالله به هیچ وجه به دنبال آن نیست که توسط دشمن امت اسلامی یعنی آمریکا به رسمیت شناخته شود.

البخیتی افزود: ما از آمریکا نمی‌خواهیم که مشروعیت ما را به رسمیت بشناسد. اعتراف این کشور برای ما چه فایده‌ای دارد در حالی که محاصره یمنی‌ها و جنگ علیه آن‌ها ادامه دارد؟

با این حال «راجح بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز در واکنش به چنین سخنانی از سوی فرستاده آمریکا در امور یمن گفت: اظهارات لندرکینگ در خصوص حوثی‌ها خارج از چارچوب آن درک شده است.

بادی در گفتگو با الجزیره گفت: ما هیچ تغییری را در موضع آمریکا در قبال یمن نمی‌بینیم.

«تیموتی لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن دیروز (پنج‌شنبه) در وبیناری میان شورای ملی روابط آمریکا و کشور‌های عربی، جنبش انصارالله یمن را به رسمیت شناخت و آن را مسئول تمام و کمال خشونت در یمن ندانست.

عربستان در بیش از شش سال جنگ علیه دولت و ملت یمن علاوه بر کشتار هزاران غیرنظامی و آواره کرده میلیون‌ها نفر، زیرساخت‌های این کشور را تخریب و با محاصره بنادر و فرودگاه‌ها مانع از ورود سوخت و مواد غذایی و دارویی به این کشور شده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.