سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۱۲۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای آغاز نام نویسی طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان تاکنون و طی پنج مرحله، ۱۲۷ هزار و ۵۴۸ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به استقبال خوب متقاضیان از طرح اقدام ملی مسکن استان اشاره و بیان کرد: در مرحله پنجم ۳۲ هزار و ۵۴۸ نفر ثبت‌نام کردند.

به گفته او پیش از این نیز بیش از ۹۵ هزار نفر در مراحل چهارگانه این طرح طی ۲ سال گذشته در استان مُتقاضی بودند.

قاری قرآن افزود: متقاضیان در ۲۱ شهر استان در این مرحله امکان ثبت نام داشتند، ۲۷ هزار و ۴۲۴ نفر در این دوره متقاضی مسکن ملی در شهر‌های جدید استان بودند و پنج هزار و ۱۲۴ نفر نیز برای سایر شهر‌ها ثبت نام کردند.

به گفته او ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در این مرحله برای شهر‌های اردستان، تیران، بادرود، جندق، حبیب‌آباد، خالدآباد، خور، داران، دولت آباد، زواره، علویجه، گلپایگان، مهاباد، میمه، وزوان، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، فرخی و شهر‌های جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ۱۱ هزار واحد مسکونی برای ثبت نام در مرحله پنجم این طرح در نظر گرفته شده که پس از پالایش و تعیین متقاضیانِ حائز شرایط، به طرح‌ها معرفی و برای آن‌ها زمین تامین می‌شود.

به گفته او واحد‌های مسکونی در طرح اقدام ملی و تولید مسکن، برای متقاضیان شهر اصفهان در شهر‌های جدید بهارستان و فولادشهر ساخته می‌شود.

قاری قرآن گفت: سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است که از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در دیگر شهر‌های استان احداث می‌شود.

اوافزود: بازگشایی سایت و ثبت‌نام مجدد برای طرح اقدام ملی مسکن در استان، درحال بررسی است و پس از تایید وزارت راه و شهرسازی در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

قاری قرآن گفت: اکنون واحد‌های احداث شده بخش خصوصی در بعضی شهر‌ها تکمیل شده و آماده واگذاری است.

او طرح اقدام ملی مسکن را از جمله طرح‌های مهم و موثر برشمرد که به همت دولت تدبیر و امید در کشور در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: دستیابی به اهداف این طرح، به تعامل مناسب و هم افزایی ویژه همه نهاد‌های اجرایی و متقاضیان نیاز دارد.

طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته خواهد شد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.