سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی‌سازی سیستم کنترل توربین تقویت فشار

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بومی سازی دستگاه کنترل توربین تقویت فشار تامین امنیت سیستم‌های داخلی است.

سید بدرالدین مویدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بومی سازی دستگاه کنترل توربین تقویت فشار اظهار کرد: شرکت ما در زمینه ساخت سیستم‌های کنترل و تجهیزات ابزار دقیق، دستگاه‌های بسیار زیادی را تولید کرده است که سیستم کنترل توربین تقویت فشار یکی از مهم‌ترین و به روز‌ترین محصولات است. خاصیت این دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز وتقویت فشار برای کنترل توربین‌ها خواهد بود.

او با اشاره به این که  از این دستگاه برای تقویت فشار خط لوله‌های گاز استفاده می‌شود، افزود: دستگاه کنترل توربین تقویت در پالایشگاه‌هاو سکوی تولید و انتقال گاز و نیروگاه‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مویدی در خصوص نمونه‌های مشابه خارجی بیان کرد:  تنها دارنده دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز، آمریکا است که علاوه بر تحریم ها قیمت بالای این محصول وارداتی را با مشکلاتی مواجه کرده است اما خوشبختانه توانستیم به دانش تولید این دستگاه دست پیدا کنیم و با بومی سازی آن کشور را از واردات دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز بی نیاز کنیم.

این فناور گفت: باتوجه به این که در فصل سرد سال در برخی مناطق ما با افت فشار گاز مواجه خواهیم بود برای جلوگیری از افت فشار باید گاز‌های اولیه تامین شده توسط توربین‌های گازی، تقویت شده و به شبکه‌های گازی تزریق شود که در چنین شرایطی به تجهیزاتی از قبیل سیستم کنترل تقویت فشار نیاز است.

او در خصوص اهمیت وجود چنین دستگاهی در پالایشگاه های نفت و گاز تصریح کرد: اگر این سیستم‌ها در دسترس نباشند زمانی که با  افت فشارمواجه خواهیم شد نه تنها در تامین گاز‌ دچارمشکلاتی می‌شویم بلکه  امنیت ملی کشور به خطر خواهد افتاد که خوشبختانه با بومی سازی این سیستم علاوه بر  کمک به اشتغال زایی از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.

مویدی با اشاره به اینکه  یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بومی سازی این محصول تامین امنیت سیستم‌های داخلی است،  افزود: در این محصول خاص برنامه صادراتی خاصی نداریم و صرفا در زمنیه تامین نیاز‌های داخلی برنامه ریزی‌های را خواهیم داشت. طراحی این محصول کاملا ایرانی و حتی تستر این دستگاه نیز در داخل کشور تهیه شده است.

او گفت: قیمت نمونه‌های خارجی بالغ بر ۳۰ هزار دلار است که با ساخت داخل این محصول هزینه تمام شده کمتر از یک چهارم این قیمت خواهدبود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.