سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لهستان: ورشو سربازان خود را از افغانستان خارج می‌کند

رئیس جمهور لهستان در توییتر خود از خارج کردن نیرو‌های نظامی کشورش از افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آندره دودا، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد ورشو سربازان خود را از افغانستان بیرون خواهد کشید و به حضور نظامی دو دهه‌ای خود در این کشور خاتمه می‌دهد.

رئیس جمهور لهستان در صفحه توییتر خود نوشت: «در پایان ماه ژوئن پس از بیست سال در حال پایان دادن به درگیری  نظامی خود در بزرگترین عملیات ناتو در تاریخ هستیم. اولین نیروهای ما پنج شنبه شب به لهستان باز می‌گردند».

متحدان ناتو  توافق کردند که نیروهای خارجی تحت فرماندهی خود را با هماهنگی آمریکا تا یازده سپتامبر از افغانستان خارج کنند.

پیشتر، یک گروه از قانون گذاران آمریکایی نیز از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا در جریان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان  هزاران دوست و متحد افغان واشنگتن را  نیز سریع از این کشور خارج کند و در نامه‌ای از اینکه جو بایدن هنوز هیچ برنامه‌ریزی برای خروج این متحدان ندارد و تصمیمی در این باره نگرفته، ابراز نگرانی کردند.

روسیه نیز اعلام کرد: واشنگتن در تلاش است تا نیرو‌های خود را که از افغانستان خارج شده اند در کشور‌های همسایه مستقر کند.

پیشتر، وال استریت ژورنال با استناد به منابعی گزارش داد که ممکن است آمریکا نیرو‌های خارج شده از افغانستان را در ازبکستان و تاجیکستان مستقر کند. این روزنامه در ادامه نوشت: هنوز توافقی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.