سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر شیعیان بحرین:

سکوت برخی علما دفاع از اقدامات رژیم غاصب است

شیخ عیسی قاسم در پیامی سکوت برخی از علما در برابر ستم‌هایی که بر مسجدالاقصی می شود را محکوم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله شیخ عیسی قاسم،  رهبر شیعیان بحرین روز پنجشنبه در پیامی تصویری به همایش بین المللی «نبرد سیف القدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی» در قم گفت: برخی علمای اسلامی با سکوت خود از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

او افزود: چیزی جز خدا مقدس نیست و هیچ کس و هیچ چیزی تقدس ندارد مگر آن چه که به خدا منصوب می‌شود مانند پیامبر ، کتاب خدا ، کعبه ، مسجدالحرام ، مسجد الاقصی و نیز مساجدی که بر اساس تقوا بنا شده‌اند.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: امور مقدس باید گرامی داشته شوند و نباید با آن چه که در جاهلیت بود آمیخته شود، آلوده کردن مقدسات دینی با بدی و گناهان جسارت به دین است و دیدگان یک مؤمن آرام نمی‌گیرد اگر ببیند مقدسات دینش مورد تعرض واقع شده است.

او تصریح کرد: امتی حق ایمان را به جا نخواهد آورد در صورتی که ببیند  و آرام باشد حرمتی از حرمت‌های الهی مورد تعرض قرار بگیرد.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد:  علما چه وظیفه‌ای دارند؟ آن‌ها که خود را علما نام می‌نهند و بر سفره‌های خوان پادشاهان و ظالمان نشسته‌اند نسبت به این امور عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: علما پدران امت هستند و امت در غیبت علما مانند یتیمان خواهد بود و در اسلام وظیفه آنان این است که پدری برای امت باشند.

او اضافه کرد: آنان حیات اسلام و حامیان دین هستند، عالمی که به عنوان یک انسان مسلمان توصیف شده و علم او ستون دین است، همانند پیامبران چراغ فروزان روی زمین است.

شیخ عیسی قاسم یادآور شد: این علما وارثان پیامبر بزرگوار هستند و مداد آنان برتر از خون شهداست، این‌ها علمایی هستند که خداوند بر بندگان خود ولی قرار داده است و رهبری بشریت و کرسی ریاست بر امور الهی را به آن‌ها سپرده  است این‌ها هستند که به حق، عالم در اسلام نامیده شده‌اند.

او گفت: برخی علما در برابر ستم‌هایی که بر مسجدالاقصی و مسلمانان می‌شود سکوت می‌کنند و تأییدکننده کفر هستند.

شیخ عیسی قاسم اضافه کرد:، اما جنگ و معرکه‌ای که الان داریم ایجاب می‌کند که علمای اسلام صف‌های نبرد را در جنگ مقاومت برای دفاع از مقدسات و دفاع از اسلام و مسلمانان آماده کنند و لازم است که فهم دقیقی از اسلام و ضرورت‌های آن داشته باشند.

او بیان کرد: از مصادیق جهاد علما این است که در مقدمه پیشروان به سمت شهادت قرار بگیرند و به جز لقاء خدا چیزی طلب نکنند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: امروز روز معرکه‌ای است که هر کسی در این مقاومت از جمله علما و دلاوران مقاومت باید در مسیر پیروزی حرکت کنند و با استکبار به نبرد برخیزند و این وظیفه مخصوص علمای امت است.

همایش بین المللی «نبرد سیف القدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی» روز پنجشنبه با سخنرانی شخصیت‌هایی از ۱۰ کشور مختلف در قم آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.