سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در قم برگزار شد

یاد و خاطره ۷ شهید والامقام حادثه هفتم تیر سال ۶۰ که در استان قم خاکسپاری شده اند، گرامی داشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دادگستری قم در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در قم گفت:همچنان توطئه‌های شیطانی دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد.

او افزود: وظیفه امروز روحانیت و نخبگان دانشگاهی کشور این است که نقشه‌های بدخواهان نظام را رسوا و جوانان را با اهداف پلیدشان آشنا کنند.

رئیس دادگستری قم تصریح کرد: بدخواهان نظام در راه رسیدن به اهداف خود، حتی طلبه‌های جعلی را پرورش می دهند تا در میان جوانان حضور پیدا کرده و نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.

او  دیگر راه دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی را راه انداختن جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی در داخل کشور، دشمن را برای رسیدن به اهدافش یاری می کنند و با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب مسئولان و مدیرانی ناکارآمد، دستاورد‌های انقلاب و نظام را زیر سوال می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: با روی کار آمدن دولت کارآمد ،ریشه فساد در کشور خشکانده و دست مفسدان اقتصادی کوتاه خواهد شد.

 در پایان این مراسم، مزار  شهدای والامقام هفت تیر در آرامستان شیخان عطرافشانی و از خانواده شهید عمادالدین کریمی بیژنی تجلیل شد.

شهیدان حجج اسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد، عبدالوهاب قاسمی، علی هاشمی سنجانی، حسن محمد عینی، عمادالدین کریمی بیژنی، محمدحسین صادقی و غلامحسین حقانی هفت شهید حادثه هفتم تیر هستند که در قم خاکسپاری شده اند.

در حادثه بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران  در ۷ تیر ۱۳۶۰  هفتاد و پنج نفر از اعضای این حزب به شهادت رسیدند.

این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه‌ای که برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار می‌شد، رخ داد.

در این حادثه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل حزب به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.