سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با یک شاعر مطرح شد؛

ضرورت ایجاد معاونت شعر و ادبیات در وزارت ارشاد دولت جدید

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر ایرانی از بی توجهی برای نداشتن برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت عظیم شعر گفت.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر خوب کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات حوزه ادبیات گفت: ادبیات و خصوصا شعر در ایران زمین جایگاه برجسته و عظیمی چه در تاریخ و چه در دوره معاصر دارد. متاسفانه در دهه های اخیر به مقدار ظرفیت و اهمیت این حوزه برنامه ریزی های متناسب با آن در نظام فرهنگی ما صورت نگرفته است. پشتوانه ها و ضمانت های اجرایی لازم برای پیشبرد اهداف ادبیات و خصوصا شعر تدارک داده نشده است. در همه دولت ها خصوصا در این سال ها اولویت سیاست مهم بوده و فرهنگ تنها شعاری بوده که خصوصا در موقع تبلیغات انتخاباتی زیاد حرفش زده شده و بعدها در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: امیدوارم در دولت جدید که در حال استقرار دارد و اعلام کرده  که اولویتشان  حوزه فرهنگ است اتفاق خوبی برای شعر و ادبیات بیافتد. امیدواریم با یک برنامه ریزی کلان خصوصا شعر مواجه باشیم و بشود از ظرفیت عظیم شعر یعنی این رسانه تاریخی و با پشتوانه که به قول مقام معظم رهبری ثروت و هنر ملی ما است، برای پیشبرد و اعتلای انسان امروز ایران و شئون مختلف کشور استفاده شود. شعر ظرفیت فراوانی در برنامه سازی، رسانه ملی، حوزه فرهنگ و تثبیت و انتقال ارزش های فرهنگی دارد. امیدوارم این شعارها در این دوران جامعه عمل بپوشاند.

این شاعر در ادامه افزود: همین امروز در نظام فرهنگی ما یک نفر را نام ببرید که متولی شعر و برنامه ریز آن در سطح کلان باشد و پاسخ گوی کارهایی که در حوزه شعر می شود باشد. مثلا در حوزه سینما معاونت سینمایی ارشاد و خانه سینما را داریم که آن ها هم برنامه ریز و هم پیش برنده اهداف هستند اما واقعا در شعر با اینکه خیلی جاها داعیه انجام کار را دارند اما در حوزه فرهنگی ما جایی تعریف شده برای شعر وجود ندارد. وزارت ارشاد می تواند در حوزه یک معاونت برای شعر و ادبیات جایگاه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.