سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نمایندگان اصفهان به طرح انتقال آب ونک_سولگان/نابودی درختان سمیرم به ازای شادابی درختان پسته رفسنجان

انتقال آب از سد ونک سولگان و گذر از شهرستان سمیرم با وجود آگاهی به خشکسالی این مناطق با چراغ سبز محیط زیست مواجه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بار دیگر سخن از انتقال آب از سد ونک سولگان به دشت رفسنجان برای تعادل بخشی باغ‌های پسته با چراغ سبز محیط زیست به گوش می‌رسد.  

آب انتقالی این طرح از حوالی روستای ونک سمیرم اصفهان به حوضه مورد مذکور وارد می‌شود و این در حالی است که کشاورزان و باغداران شهرستان سمیرم به دلیل بی‌آبی خسارت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و آبی برای رونق کشاورزی ندارند.

 
هشدار برای توقف جلسات انتقال آب

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان  در مجلس شورای اسلامی  گفت: گلایه‌های مردم اصفهان را نسبت به انتقال آب از ونک- سولگان و سرشاخه‌های رود کارون به دشت‌های رفسنجان به وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی انتقال دادم.

ناراحتی مردم سمیرم در ازای شادابی درختان پسته

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح باعث بحران محیط زیستی در کشور بیکاری، مهاجرت و صدمه به استان‌های ذینفع و تبعات اجتماعی می‌شود، گفت: این طرح با ۶۷۵ کیلومتر خط انتقال و ۶۷ کیلومتر مسیر تونل از زیر شهرستان سمیرم که چند سالی است با خشکسالی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و آبی برای چشمه‌های آن باقی نمانده، عبور می‌کند.

او ادامه داد:   نباید بین سیب سمیرم و پسته رفسنجان تفاوت قائل شوند. بحران بی‌آبی و خشکسالی چندسالی است که شهرستان سمیرم را تهدید و باعث خشکیدن درختان سیب آن که چهره بین‌المللی دارند شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه باعث مهاجرت مردم ساکن شهرستان سمیرم در ازای شاداب‌تر شدن درختان پسته تا ۷۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر می‌شود گفت: منابع محیط زیستی و آبی متعلق به همه مردم کشور است و باید تلاش کرد آسیبی به آن نرسانیم و بر سر آن معامله نکنیم.

 همه کارشناسان معتقدند که برای حل مشکلات کم‌آبی در تمامی مناطق نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید، بنابراین شاید با انجام چنین اقداماتی وضعیت رفسنجان و دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود یابد، اما اجرای این طرح در شرایطی که سمیرم با مشکلات جدی روبرو است، اقدام شایسته و صحیحی نیست. 

منبع: مهر

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.