سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از مرکز مانیتورینگ در زندان بندرعباس

همزمان با هفته قوه قضاییه باحضور رئیس کل دادگستری هرمزگان مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان گفت: در این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد.

علی صالحی با بیان اینکه تاکنون این پابند‌ها برای ۹۱ نفر نصب شده افزود: امروز نیز این سامانه برای ۲۱ نفر راه اندازی شد تا افراد بتوانند با محدوده قانونی در کنار خانواده هایشان باشند و کمکی به معیشت آنان شود.

او گفت: قانون گذار امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای مراقبت از زندانیان در محدوده مکانی مشخصی را پیش بینی کرده است.


بیشتر بخوانید؛ 


رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه این دستگاه‌ها برای مراقبت الکترونیکی از محکومین و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است گفت: این پابند‌های الکترونیک برای استفاده محکومان واجد شرایط براساس نوع و میزان محکومیت در محدوده شهری تعیین شده و به تشخیص مقام قضایی، نصب و فعال خواهند شد.

صالحی به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیکی برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با حقوق شهروندی است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اعلام اینکه هدف دستگاه قضایی در دوره تحول صرفاً نگهداری زندانیان در زندان نیست، گفت: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجویان و توانمندسازی آن‌ها به طور جدی مدنظر است.

انتهای خبر/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.