سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی مطرح کرد؛

رشد ۲۵ برابری گازرسانی به روستا‌ها/ دولت کار خود را نسبت به تحریم‌‌ها انجام داده است

رئیس‌جمهور گفت: گازرسانی به روستاها در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به هشت سال قبل، ۲۵ برابر شده است و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارت نفت گفت: گازرسانی به روستاها در این دولت نسبت به دولت قبل، ۲۵ برابر شده و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین در بخش صنعت هم در این هشت سال نسبت به هشت سال قبل، اقدامات قابل توجهی انجام شده است که نشان می‌دهد همه مسئولان برای آبادانی کشور تلاش کردند.

او گفت: ۹۵ درصد مردم کشور از شبکه گازرسانی استفاده می کنند که این رقم افتخاری برای دولت و پاسخ قاطعی به کسانی است که با بی انصافی درباره دولت حرف می زنند.

وی متذکر شد: این در حالی است که ما در سال‌های اخیر درگیر بحران تحریم شدید، جنگ اقتصادی، شیوع بیماری کرونا و مشکلات دیگر در کشور بودیم اما روند توسعه و پیشرفت کشور بسیار قابل توجه بوده است.در دوران تحریم شدید و جنگ اقتصادی به خصوص در این ۳ سال و نیم اخیر و در کنار آن کرونا و مشکلات دیگر هم کشور بوده است اما این به معنای آمادگی این ملت برای ایثار و فداکاری و توسعه کشور است.

روحانی یادآور شد: تنها در موضوع گازرسانی به روستاها مردم شاهد باشند این دولت نسبت به دولت های گذشته تا سال ۹۲ هرکاری برای روستاها انجام گرفته است ۲.۵ برابر آن کار انجام داده است. یعنی ۱۴ هزار روستا گازرسانی شدند. قبل از انقلاب شاید یک روستا گازرسانی شده باشد و حتی در خود تهران هم از گازرسانی خبری نبود و مردم از کپسول گاز استفاده می کردند. حتی در این سالهای اخیر در بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نبود و مردم از انبار گازوییلی که داشتند برای گرما استفاده می کردند بنابراین یک تحول بسیار عظیم و بزرگی در گازرسانی در کشور انجام گرفته است.

روحانی گفت: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگری در بخش نفت و گاز تامین شده است. این حقوق که می گویم یعنی جاهایی که میدان مشترک با کشورهای دیگر داشتیم است یعنی این که هم ما می توانستیم استفاده کنیم هم همسایه ما، این میدان مشترک یک میدان محدود است و رقم آن هم محدود است زمانی که همسایه ما استفاده کند و ما استفاده نکنیم معنی آن این است که بخشی از حقوق ملت از بین می رود.

رئیس جمهور ادامه داد: در پارس جنوبی بخش اعظم گاز را همسایه خوب ما قطر استفاده می کرد و ما نمی توانستیم استفاده کنیم اما امروز به اندازه آنها و شاید کمی بیشتر از گاز پارس جنوبی استفاده می کنیم. از آنچه که سال ۹۲ بوده تا امروز بهره برداری از این میدان مشترک ۲.۵ برابر شده است که کار بزرگی است. در مسئله غرب کارون که با عراق مشترک هستیم نسبت به سال ۹۲ بیش از ۵ برابر استفاده می کنیم یعنی ما در این ۸ سال نسبت به حقوق ملت توجه خاص و ویژه ای داشتیم.

وی با بیان این که نسبت به محیط زیست کار بسیار بزرگی انجام گرفته است، گفت: در آغاز این دولت بنزین و گازوییلی که استفاده می‌کردیم آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کرد.به خاطر تحریم ناچار بودیم از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم که بسیار خطرناک بود و سلامت مردم را به خطر می‌انداخت اما امروز ۷۶ درصد بنزین ما یورو ۴ است یعنی کاملا با استانداردهای جهانی منطبق است. در گازوییل هم این گونه است. در کنار آن فلرها جمع آوری شده است و دیگر نمی سوزد که بسیار برای پاکیزگی محیط زیست مهم است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه ملت ما آمریکا را وادار کرد تا پای میز مذاکره بیاید، گفت: برخی از مسائل و تشریفات و بروکراسی که از آن داد می‌زنیم فقط اداری نیست، برخی از این بروکراسی، پارلمانی است؛ باید معطل بشویم، لایحه بدهیم و به فلان کمیسیون برود و بررسی شود.

روحانی ادامه داد: من چون مجلسی هستم و ۲۰ سال سابقه حضور در مجلس را دارم خیلی زبانم نمی‌چرخد از مجلس صریح انتقاد کنم، اما در هر صورت بروکراسی را کنار بگذاریم نه فقط در دولت بلکه در قوه قضائیه و پارلمان هم کنار بگذاریم. اگر این بروکراسی نبود، تحریم هم تمام شده بود.

وی با بیان اینکه دولت کار خود را نسبت به تحریم‌‌ها انجام داده و فعلاً درگیر بروکراسی است، گفت: خدا ما را از شر بروکراسی در این قسمت و در همه قسمت‌ها نجات دهد.

روحانی اظهار داشت: در این دولت بود که آب، برق و گاز برای کم مصرفان به ویژه روستاییان رایگان شد. گویا برخی از افراد خیلی برایشان سخت است که این موضوع را مطرح کنند و فکر می کنند که اگر این موضوع را بگویند، افتخاری برای دولت دوازدهم می‌شود. خیر؛ این افتخار برای نظام است و ما کاره‌ای نیستیم و خادم هستیم و همه این کارهای بزرگ را مردم انجام دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این رایگان شدن آب و برق قول امام راحل به مردم بود و این قول را دولت دوازدهم انجام داد. امام (ره) به مردم گفته بود که آب و برق را برای شما رایگان می‌کنیم که البته گاز را امام نفرموده بود و اتوبوس را گفته بود که ما گاز را به جای آن رایگان کردیم. آب، برق و گاز را که امام (ره) در بهشت زهرا به مردم گفته بود رایگان می‌شود، در دولت دوازدهم اجرایی شد و این جزو افتخارات ما و نظام است و دهان کسانی که با توهین نسبت به امام صحبت می‌کردند، برای همیشه بسته شد و برای همیشه حرف‌های ناروایی که می‌زدند، پایان یافت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۰
انگار طلبکارم هست
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۰
کی میشه دیگه عکس و خبر این آقا دیگه نباشه؟
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
روحانی روزهای آخر چقدر فعال شده نکنه داره مردم رو گول میزنه که ۴ سال دیگه تو ریاست جمهوری شرکت کرد بگه من این کارها رو انجام دادم تا رای بیاره زهی خیال باطل
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۳ تير ۱۴۰۰
حسن چه اخمی کرده، آدم میترسه
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
خود گوی و خود خندی .... به به عجب مرد هنرمندی.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
یه خبر خوب: فقط 40 روز تا 12 مرداد مونده
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
دولت کار خود را نسبت به تاثیر روانی تحریم‌‌ها بر افزایش ۷۰۰ درصدی قیمتها انجام داده است
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۰
بعضی از دوستان مجلسی تان که برای تصوبیب برجام همراهیتان کردند و برجام بیست دقیقه ای تصوبیب شدچه خاکی بر سر ملت زدین که حالا توپ را تو زمین مجلس می اندازید.
همین که نگذاشتند مجلس شما را استیضاح کند خدا راشکر کنید نه شاید بهتر چرا که اگر استیضاح می کردند
م
۱۳:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
همش دوغه استان سیستان نه آب داره نه گاز این یکی از دروغاش
استان خراسان شمالی بساری از روستاهاش نه آب شرب و نه گاز دارندحتی برق هم ندارند این دومین دوغش نگم برات
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ تير ۱۴۰۰
ای کاش یه دفعه هم می گفتی:
ببخشید که تفریف کردم..
!!!*
جواد
۱۳:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۰
آمار غلط نده ۱۵ساله بخش ما که متشکل از ۶۰روستا هست یک سال هم هست که مرکز بخش شده شهر هنوز گاز نداریم. خدا ازتون نگذره . ما هم دولت شما رو هیچوقت فراموش نمی‌کنیم
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۰
برای یک سفر کوتاهش چندین میلیارد از پول مردم خرج می کرد. خدا نگذره ازش
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۰
کجا رایگان ??? ما ک تحت پوشش هستیم درآمدم نداریم کم مصرفم هستیم ز یر ۵۰ هزار یا ۲۰ هزار تومن مصرفی داریم قبض پرداخت میکنیم دیگه کم مصرف یعنی چقد لابد زیر ۱۰ هزار تومن تا رایگان شویم امام ۴۰سال پیش قول داد خنو عملی نشده است
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
مردمو به خاک سیاه نشوندی فک کنم هنوز خوابی
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
لا اله الا الله
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
جای خجالت داره
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
وای خدایا بازم دروغ
mosafer
۱۳:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
اره تو خوبی
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۰
شما بگین هشت سال مذاکره برای رفع تحریم ها چه نتیجه ای برای مردم داشت؟؟؟

از آمریکا بدتر همین اقایونی هستند که هشت سال زندگی مردم رو معطل آمریکا کردند
شمایید که مردمو تحریم کردید و چه دست بزرگی تو جیب ملت کردین.
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
خیلی هنر کردی ماشاالله