سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری بیش از ۹۰هزار تن گندم از کشاورزان در استان اردبیل

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل از خرید بیش از۹۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید صولت، مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت : تعاون روستایی استان اردبیل امسال ۳۳ مرکز خرید تضمینی گندم  در مناطق مختلف استان راه اندازی کرده است.

او افزود: تاکنون از ۶ شهرستان شمالی استان بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی و ۳۰هزار تن دیگر نیز توسط مراکز خرید سازمان غله خریداری شده است .

صولت گفت:  امسال قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به پارسال با ۱۰۰درصد رشد از ۲هزار و ۵۰۰ تومان به پنج هزار تومان افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تا بیستم خرداد ماه تسویه شده است به کشاورزان اطمینان داد با تحویل گندم مازاد بر نیاز خود نگران دریافت بهای آن نباشند.

 صولت تصریح  کرد: طبق مصوبه سازمان غله و خدمات بازرگانی اگر کشاورزی بخواهد گندم تولیدی خود را نگهداری کند، باید نسبت به درج آن در  سامانه جامع انبار اقدام کند ،  تا به عنوان قاچاق و تخلف محسوب  نشود.

امسال ۳۰۰هزارهکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته است و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزارتن گندم برداشت شود که از این مقدار حدود  ۲۵۰هزارتن آن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.