سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقاط بحرانی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کرمان شناسایی شدند

رجبی زاده گفت: عمده نقاط بحرانی حریق شمال استان کرمان در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، رابر، بردسیر، سیرجان، بم، راور و کوهبنان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۰ مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان کرمان اتفاق افتاده است، گفت: با حضور به موقع ماموران منابع طبیعی، مردم و سایردستگاه‌ها حریق اطفا و از گسترش آن جلوگیری شده است.

او با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی حریق شمال استان کرمان افزود: این نقاط به واسطه ویژگی خاص جغرافیایی استان، پراکندگی زیادی دارند و طی سال‌های گذشته اقدامات لازم برای شناسایی آن‌ها صورت گرفته است.

رجبی زاده با بیان اینکه عمده نقاط بحرانی حریق شمال استان کرمان در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، رابر، بردسیر، سیرجان، بم، راور و کوهبنان که دارای پوشش غنی جنگلی و مرتعی هستند، واقع شده است، تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان هم نقاط بحرانی مشخص شده و به صورت مستمر هم از طریق جوامع محلی و هم از طریق تیم های سیار یگان حفاظت منابع طبیعی پایش می‌شوند.

او بیان داشت: گروه‌های مردمی در روستا‌ها هم آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در صورت وقوع حریق قبل از رسیدن نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، برای اطفای حریق اقدام می‌کنند.

رجبی زاده با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با کمبود جدی نیرو مواجه است، گفت: علی رغم این محدودیت‌ها جوامع محلی، همیاران طبیعت و گروه‌های مردم نهاد به عنوان بازوی منابع طبیعی عمل کرده و بخشی از این محدودیت را جبران می‌کنند.

او افزود: بخشی از تجهیزات اطفای حریق، مثل: آتش کوب و بیل در اختیار دهیاری‌ها و جوامع محلی قرار گرفته تا در صورت وقوع حادثه تا رسیدن نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات اولیه اطفا را انجام دهند.

او با اشاره به شرایط حساس و شکننده حاکم بر طبیعت استان و خشکسالی طی امسال، حفاظت از منابع طبیعی استان را در گرو همکاری و همیاری آحاد مختلف جامعه و سایر دستگاه‌های اجرای استان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: تلفن‌های رایگان امداد جنگل و مرتع، ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در خصوص حریق، تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی، چرای غیرمجاز و قاچاق چوب، محصولات جنگلی و مرتعی است. 

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.