سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ سازی گامی بلند در جهت صرفه جویی در مصرف آب است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قصرشیرین فرهنگ سازی را به عنوان بهترین راه حل در جهت صرفه جویی در مصرف آب عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صید مرادی مدیر امور آبفا شهرستان قصرشیرین ضمن اشاره به این موضوع که آب یکی از دارایی‌های با ارزش بشر است و باید در مورد استفاده از این عنصر با ارزش خیلی مدبرانه و مسئولانه رفتار کرد، گفت : به دنبال پدیده خشکسالی در امسال و کاهش نزولات آسمانی در سطح شهرستان از ۲۵۰ میلی متر در پارسال به ۱۹۴ میلی متر در سال جاری، توجه به کنترل مصرف آب و استفاده بهینه از آن در راس کار شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفا شهرستان قرار گرفته است.

او گفت : شهرستان قصر شیرین با ۴ شهر و ۶ هزار و ۵۲۵ مشترک، دارای نیاز آبی ۱۳۵ لیتر بر ثانیه است که در پی خشکسالی اخیر تامین این میزان آب با مشکل جدی روبرو شده است به گونه‌ای که تولید آب شهر به ۱۰۵ لیتر بر ثانیه رسیده و شهر سومار را با تنش آبی مواجه ساخته است.

مدیر امور آبفا قصرشیرین با اشاره به وجود تنش آبی در روستا‌های شهرستان افزود: شهرستان دارای ۳۸ روستا تحت پوشش با نیاز آبی ۲۵ لیتر بر ثانیه و هزار و ۴۳۵ مشترک می‌باشد، که آب آن‌ها از سراب گرم سرپل ذهاب و چاه گور سفید گیلانغرب با تولید آبی ۲۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌گردد.

صید مرادی افزود: آب یک منبع کمیاب و حیاتی است که انسان به طور مستمر و در هر زمان و مکان به آن نیاز دارد، ما در ۳ روستای حوزه قصرشیرین و ۱۳ روستای شهر سومار با تنش آبی روبرو هستیم، به طوری که به ۱۳ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

او ادامه داد: آب یک کالای با ارزش و غیر قابل جایگزین در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است و مدیریت مصرف آن یکی از شاخه‌های مدیریت انرژی محسوب می‌شود، می‌توان در مجموع اقدامات موثری را در خصوص الگوی مصرف آب و بهینه سازی آن انجام داد، گسترش آگاهی مردم با توجه به اهمیت آب و حفظ آن برای آیندگان یکی از این موارد است که به ذخیره آب نیز کمک شایانی می‌کند.

مدیر امور آبفا شهرستان قصرشیرین گفت: فرهنگ سازی گام بلند و بهترین راه حل برای صرفه جویی در مصرف آب می‌باشد و ما باید در مورد آب و نحوه صرفه جویی در مصرف آن در زندگی روزمره به صورت گسترده اطلاع رسانی نماییم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.