سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ هزار بچه ماهی دل به دریا زدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی «شانک» در خوریات بندر ماهشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی دانش‌مهر معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با اشاره به کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های جنوب استان به دلیل صید بی‌رویه و همچنین آلایندگی‌های ناشی از فعالیت صنایع پتروشیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شیلات کشور و استان، اقدامات بسیار خوبی به منظور جبران کاهش ذخایر گونه‌های مهم آبزی صورت گرفته است.

او افزود: به همین منظور امروز ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع «شانک» از مرکز تکثیر بندر امام خمینی (ره) خریداری و در خوریات این منطقه رهاسازی شد.

دانش‌مهر بیان داشت: با افزایش فعالیت صنایع پتروشیمی در سال‌های اخیر گونه‌های مهم آبزی همچون ماهی حلوا سفید ۷۰ درصد، ماهی راژگو ۸۵ درصد، ماهی شوریده ۷۰ درصد، ماهی مِید ۵۰ درصد و ماهی صبور ۵۵ درصد با کاهش صید مواجه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنایع پتروشیمی آلاینده هستند و حتی اگر مقدار کمی آلایندگی ناشی از فعالیت آن‌ها وارد خوریات و صیدگاه‌ها شود، اثرات بسیار شدیدی بر تکثیر، گونه‌ها و شرایط صید خواهد گذاشت و در ۱۰ سال اخیر به همان مقدار که صنایع پتروشیمی رشد کرده‌اند به همان میزان هم صید کاهش پیدا کرده و به قهقرا رفته است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.