سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام باند ۵ نفره سرقت خودرو در شمال تهران

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند ۵ نفره سرقت خودرو‌های ایرانی و کشف بیش از ۵۰ فقره سرقت به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پنجم مرداد سال گذشته یک پرونده مبنی بر سرقت خودرو در کلانتری ۱۲۲ دربند تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد که از شاکی تحقیق شد که اظهار داشت، صبح پنجم مرداد ماه خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ خود را در خیابان باهنر پارک و در ساعت ۱۵:۳۰ مراجعه کردم و متوجه شدم که سارق یا سارقان خودرو را به سرقت برده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ادامه داد: اقدامات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری سارقان و کشف خودرو مسروقه معمول و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم ردپای سارق تا شهر کرج بدست آمد که اطلاعات و سرنخ‌های بدست آمده کارآگاهان را کمک کرد تا هویت سارق که امیر نام داشت راشناسایی نمایند، یافته‌ها حاکی از آن بود امیر پس از سرقت راهی محل سکونت خود حوالی شهرستان کرج شده لذا با هماهنگی قضایی دستگیری امیر در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت امیر را که با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ خاکستری قصد ورود به خانه خود را داشت غافلگیر و در یک عملیات پلیسی دستگیر نمودند که پس از بازدید ارکان خودرو مشخص شد پلاک نصب شده برخودرو با سایر ارکان خودرو مطابقت ندارد و خودرو متعلق به شاکی پرونده می‌باشد و در بازدید از پارکینگ منزل سارق یک دستگاه پژو پارس خاکستری نیز رویت گردید که پس از استعلام از پلیس آگاهی مشخص شد دارای سابقه سرقت از شهرستان هشتگرد کرج می‌باشد. در ادامه در بازدید از خودروی مکشوفه تعداد ۱۳ عدد پلاک انتظامی خودرو کشف و در استعلام بعمل آمده در خصوص پلاک‌های مذکور مشخص شد که تمامی پلاک‌ها دارای سابقه سرقت است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از امیر در خصوص خودرو‌های مسروقه و پلاک‌های مکشوفه تحقیق که مدعی شد خودرو‌ها و پلاک‌ها را از اشخاصی به اسم احمد و علی که برادر هستند به صورت امانت تحویل گرفته است و هیچ اطلاعی از آدرس و محل سکونت نامبردگان ندارد.

شریفی افزود: در ادامه براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که احمد و علی از سارقان حرفه‌ای خودرو می‌باشند لذا طی اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به شهرستان پردیس اعزام و احمد طی عملیاتی شناسایی و دستگیر و از مخفیگاه وی ۳ دستگاه خودروی مسروقه کشف و در تحقیقات بعمل آمده صراحتا به سرقت ۱۵ دستگاه خودرو (پژو پارس و ۴۰۵) اعتراف کرد.

شریفی بیان داشت: تحقیقات و اقدامات پلیسی در راستای کشف اقدامات مجرمانه این باند ادامه داشته که مخفیگاه علی یکی دیگر از متهمان در شهرستان پردیس شناسایی شد و پس از اخذ نیابت قضایی نامبرده دستگیر و درتحقیقات بعمل آمده اظهار داشت تعداد ۳ دستگاه خودروی پژو پارس‌ای. ال. ایکس را به شخصی بنام رضا فروخته ام که در اجرای دستور قضایی پس از اخذ نیابت کارآگاهان این یگان به مخفیگاه وی اعزام و رضا پس از شناسایی دستگیر و در بازرسی از محل، خودرو پژو پارس مسروقه کشف شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با توجه به اعترافات اعضای باند مبنی بر فروش خودرو‌های مسروقه به یک نفر خریدار مال مسروقه بنام مالک که اقدام به سند نمره کردن خودرو‌ها می‌نماید پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به غرب کشور اعزام و موفق می‌شوند عزیز را پس از شناسایی دستگیر و از ید وی یک دستگاه خودروی زانتیا با ارکان مخدوش کشف کند. نامبرده به همراه خودرو به این یگان منتقل و درتحقیقات انجام شده به ۵۰ فقره سند نمره کردن خودرو‌های سرقتی اعتراف کردند و تحقیقات در خصوص دیگر اقدامات مجرمانه این باند ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

انهدام باند سرقت خودرو در شرق تهران

انهدام باند سرقت خودرو در قلهک


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، سرقت خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.