سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۲۸ داوطلب کرونایی در کنکور سراسری شناسایی شدند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره آمار نهایی داوطلبان کرونایی شناسایی شده در کنکور سراسری پرداخت.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مهلت خوداظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ از روز شنبه ۲۹ خرداد آغاز شد و شب گذشته  (سه‌شنبه اول تیر) به پایان رسید. داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه فرم خوداظهاری کرونا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: این سامانه ویژه داوطلبانی بود که دچار بیماری کرونا شده‌اند، اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند.

زرین‌آمیزی توضیح داد: براساس خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش، ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا در کنکور سراسری ۱۴۰۰  شناسایی شده‌اند که از سایر داوطلبان جدا خواهند شد.

او در ادامه توضیح داد: محل آزمون این داوطلبان در بیمارستان‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت محل آزمون این گروه از داوطلبان را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهر‌های محل برگزاری آزمون تعیین خواهد کرد و نتیجه را از طریق شماره تلفن همراه اعلام شده به اطلاع ذی‌نفعان می‌رساند.

زرین‌آمیزی ادامه داد: کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه تعداد شهرهای برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور افزایش یافته است ادامه داد: در واقع شهرهایی که ۱۵۰ داوطلب هم داشتند برای آنها حوزه کنکور اختصاص یافته که این امر موجب کاهش سفرهای شهری داوطلبان خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: با مصوبه وزارت بهداشت فاصله صندلی های داوطلبان تا ۱.۸ متر تعیین شده است. همچنین همانند سال گذشته تمامی حوزه تدابیر بهداشتی اعمال می شود و ناظر بهداشتی بر روند رعایت موارد مورد تاکید، نظارت می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.