سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی نقاط ضعف میزبانی مرز خسروی از زوار اربعین

استاندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی مرز خسروی از زوار اربعین در سال ۱۳۹۸ گفت : باید نقاط ضعف این میزبانی را شناسایی کرده و در اربعین ۱۴۰۰ رفع کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : کرمانشاه سال ۱۳۹۸ بعد از سال‌ها میزبان زوار اربعین بود و در همین سال به نسبت استان‌های دیگر که حدود ۱۰ سال در این زمینه تجربه داشتند موفق‌تر عمل کرد و توانست با مشکلات کمتری میزبان زوار اربعین باشد.

او با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف میزبانی اربعین ۱۳۹۸ و رفع آن‌ها برای میزبانی مجدد در اربعین ۱۴۰۰ گفت : باید از هم اکنون تمام نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و در کنار رفع نقاط ضعف، نقاط قوت هم تقویت شود.

او از نبود خودرو در مسیر طولانی میدان نصرآباد تا مرز خسروی انتقاد کرد و افزود: این موضوع یکی از مشکلات جدی است که باید در اربعین امسال فکری برای آن شود.

بازوند افزود: مسیر میدان نصرآباد تا مرز خسروی حدود ۱۸ کیلومتر است و با توجه به کمبود خودرو، برخی زوار مجبور شدند این مسیر را پای پیاده بروند که بسیار کار سختی است و موجب خستگی مفرط آن‌ها هنگام رسیدن به مرز شد.

او ادامه داد: در مراسم اربعین امسال باید خودرو به تعداد کافی در این مسیر فراهم شود، در غیراینصورت باید پارکینگ‌ها را به مرز خسروی منتقل کرده و اجازه دهیم افراد با خودروی شخصی تا مرز خسروی تردد کنند.

او افزود: متاسفانه دراین مسیر طولانی که بسیاری زوار مجبور به پیاده روی شدند، حتی یک موکب هم نبود که زائرین بتوانند در آنجا رفع تشنگی و گرسنگی کنند و امسال باید این مشکل هم حل شده و موکب‌هایی در این مسیر برپا شود.

بازوند بر تعریض خروجی‌های مرز خسروی هم تاکید کرد و افزود: برای راحتی خروج زوار باید عرض خروجی‌های مرز که اکنون ۱۰ متر است، افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه یکی از مشکلات دیگر در اربعین سال ۱۳۹۸ را عدم نظارت بر قیمت کرایه تاکسی در کشور عراق عنوان کرد و گفت: باید به طریقی نظارت صورت گیرد که در کشور عراق و در مسیر تردد به مرز کرایه‌های بالا از زوار گرفته نشود.

بازوند بر ساماندهی تردد کامیون‌ها از مرز خسروی در ایام اربعین هم تاکید کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که تردد کامیون‌ها در این ایام به مرز پرویزخان منتقل شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: چنانچه بازگشایی مرز در اربعین امسال قطعی شود، باید پیش از آن با حشدالشعبی و استاندار دیاله برای هماهنگی‌های بیشتر و خدمات رسانی بهتر به زوار جلساتی داشته باشیم.

او گفت: از آنجایی که مرز خسروی سال ۱۳۹۸ پس از سال‌ها برای تردد زوار اربعین بازگشایی شده بود، بسیاری در عراق نام این مرز را نمی‌شناختند و باید با مسئولین کشور عراق طوری برنامه ریزی شود که نام خسروی در ترمینال‌های مخصوص تردد زوار مطرح شده و خودرو‌هایی برای این مسیر قرار داده شوند.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: حضور مردم در انتخابات روز ۲۸ خرداد علی رغم ماه‌ها فعالیت شبکه‌های معاند مبنی بر ناامید کردن مردم و توصیه آن‌ها به رای ندادن و نیز با وجود شیوع بیماری کرونا، حقیقتا حماسه‌ای عظیم بود و باید قدردان این مردم بود که در هر شرایطی پای نظام و انقلابشان ایستاده اند.

بازوند با تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: رییس جمهور آینده با توجه به حجم عظیم مشکلات بار سنگینی به دوش خواهد داشت و از هم اکنون باید همه پای کار بوده و به ایشان کمک کنیم تا مشکلات کشور رفع شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.