سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبایی: سلامتی حدادی برای ما از هر چیزی مهم‌تر است/ نیکخواه بهرامی شایسته پرچمداری کاروان المپیک بود

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص پرچمداری نیکخواه بهرامی در المپیک و آخرین وضعیت حامد حدادی توضیحاتی را بیان کرد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در گفت‌ و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پرچمداری صمد نیکخواه بهرامی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: یکی دیگر از افتخارات بسکتبال کشور در المپیک توکیو پرچمداری صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم بسکتبال کشورمان است. بازیکنی که سالها است برای بسکتبال ایران زحمت کشیده است و حق او بود که در المپیک پرچمداری کند. در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داریم، هم سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده‌ایم و هم پرچمداری کاروان المپیک کشورمان به کاپیتان تیم ملی بسکتبال سپرده شده است.

نیکخواه بهرامی با تلاش خودش و حمایت فدراسیون پرچمدار کاروان المپیک ایران شد

او افزود: پرچمداری کاروان المپیک در توکیو تلاش خود نیکخواه بهرامی و حمایت‌های فدراسیون بسکتبال از این بازیکن بوده است. صمد نیکخواه بهرامی از سال ۲۰۰۳ وارد فضای حرفه‌ای بسکتبال شد و در خدمت تیم ملی بسکتبال ایران بوده و افتخارات زیادی به همراه تیم ملی بسکتبال ایران کسب کرده است. نیکخواه بهرامی استحقاق پرچمداری در المپیک بود با توجه به افتخاراتی که داشت توانست عنوان پرچمداری از کاروان المپیک را به خود اختصاص دهد. در نهایت هم حمایت کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و اعضای اجرایی کمیته ملی المپیک شامل حال او و فدراسیون بسکتبال شد که قابل تقدیر است.

انتخاب نیکخواه بهرامی اقدام هوشمندانه اعضای ستاد المپیک بود

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اقدام ستاد المپیک برای انتخاب نیکخواه بهرامی به عنوان پرچمدار کاروان المپیک گفت: انتخاب نیکخواه بهرامی اقدام هوشمندانه اعضای ستاد المپیک بود چرا که کسب سهمیه در رشته‌های تیمی بسیار مشکل و دشوار است. ما بعد از انقلاب این دومین باری است که در المپیک حضور پیدا می‌کنیم. کسب سهمیه در رشته‌های انفرادی آسان‌تر از رشته‌های تیمی است. اکثر ورزشکاران رشته‌های انفرادی شانس این را دارند که بتوانند پرچمدار کاروان المپیک باشند، اما برای بسکتبال که دومین بار است در المپیک شرکت می‌کند و یک رشته تیمی است، موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود. قطعا نگاه ستاد المپیک هم بر این بوده که فرصت خوبی برای ورزش‌های تیمی است تا یکی از بهترین بازیکن‌ها و کاپیتان تیم ملی بسکتبال پرچمداری کند. بر این اساس نگاه بسیار ارزشمند و هوشمندانه‌ای بود که ستاد المپیک به رشته‌های تیمی داشت.

برنامه اردوی‌های ملی پوشان طبق برنامه ریزی فدراسیون در حال انجام است

طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال کشورمان اظهار داشت: همانطور که می‌دانید در شرایط کنونی هماهنگی با کشور‌ها برای برگزاری اردو و دیدار تدارکاتی کار بسیار سختی است، اما باتوجه به جایگاه تیم ملی بسکتبال کشورمان در آسیا و جهان و ارتباط‌هایی که با فدراسیون‌های بسکتبال کشور‌های دیگر از ابتدای شروع به کار در فدراسیون بسکتبال داشتیم، در این برهه زمانی حساس و سخت توانستیم ۲ اردوی مشترک و دیدار‌های تدارکاتی خوبی که از اهداف فدراسیون بسکتبال برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال کشورمان بود را اجرایی کنیم.

او افزود: ملی پوشان بسکتبال کشورمان از ۲۶ اردیبهشت ماه اردو‌های خود را در تهران آغاز کردند و بعد از شرکت در مسابقات انتخابی کاپ آسیا در اردن برای برپایی اردوی برون مرزی و دیدار تدارکاتی راهی کشور ژاپن شدند. اردو‌های برون مرزی برای تیم ملی بسکتبال کشورمان بسیار حائز اهمیت است چرا که ملی پوشان می‌توانند با آب و هوا و شرایط ژاپن که میزبان رقابت‌های المپیک است آشنا شوند. ملی پوشان بلافاصله بعد از بازگشت از ژاپن راهی اسپانیا خواهند شد تا یک اردوی مشترک و دیدار‌های تدارکاتی با تیم اول جهان داشته باشند.

او ادامه داد: تیم‌های مطرح جهان به سختی با تیم‌های آسیایی اردوی مشترک و دیدار‌های تدارکاتی برگزار می‌کنند، اما باتوجه به جایگاه و شرایط ایران و ارتباط‌هایی که وجود داشت، موفق شدیم این اردو را برای تیم ملی بسکتبال کشورمان فراهم کنیم. ملی پوشان ۲ دیدار تدارکاتی در مادرید و والنسیا با تیم ملی بسکتبال اسپانیا خواهند داشت که بهترین فرصت برای آماده سازی تیم ملی است. پس از بازگشت از اسپانیا فرصت زیادی نخواهیم داشت چرا که ۲۷ تیر راهی توکیو خواهیم شد تا آماده مسابقات المپیک شویم. امیدوارم ملی پوشان بسکتبال کشورمان بتوانند در المپیک بدرخشند و نتیجه بسیار خوبی را کسب کنند.

سلامتی حدادی برای ما از هرچیزی مهم‌تر است

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره آخرین وضعیت حامد حدادی هم گفت: حدادی تمرینات بدنسازی و توپی خود را از هفته گذشته در سالن آزادی آغاز کرده و مصدومیت او در حال ترمیم است و شرایط بسیار خوبی دارد و مشکل خاصی را در آینده نخواهد داشت و به او فرصت دادیم تا هم خوب استراحت کند و هم خوب دوران درمان خود را سپری کند.

او افزود: حدادی قرار بود با تیم ملی به اردوی ژاپن برود، اما با نظر پزشک او برای درمان هرچه بیشتر و بهتر در تهران ماند و همراه تیم ملی به ژاپن نرفت. امیدوارم دوران درمان او سرعت بگیرد و بتوانیم او را در اردوی مشترک و دیدار‌های تدارکاتی اسپانیا داشته باشیم، اما اگر پزشک او باز هم تشخیص دهد که به اردوی اسپانیا هم نرود صد در صد حامد حدادی را برای المپیک در اختیار خواهیم داشت. سلامتی حامد حدادی برای ما از هر چیزی مهم‌تر است و باید با آمادگی و سلامت کامل به المپیک توکیو برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.