سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص به موقع اختلالات در دانش آموزان راهکار جلوگیری از بیماری‌های بزرگسالی

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشخیص به موقع اختلالات در دانش آموزان، می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های بزرگسالی جلوگیری نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم شروع طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه ضمن تاکید بر اهمیت سنجش سلامت دانش آموزان ورودی به دبستان گفت: طرح سنجش، مصداقی از مشارکت، هماهنگی و همکاری بین بخشی به منظور ارتقای سلامت جامعه است.

او افزود: علی رغم شیوع کرونا در کشور با تلاش و برنامه ریزی مدیران و همکاران دو حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خوشبختانه طرح سنجش در سال گذشته و امسال با حداکثر توان دو سازمان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: حوزه بهداشت دانشگاه به منظور اجرای طرح سنجش دانش آموزان در ۲ بعد آماده سازی واحد‌های بهداشتی و ارائه خدمات تعریف شده جهت نوآموزان، برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم را با تمام توان انجام داده است.

او تدوین و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی جهت اجرا در پایگاه‌های سنجش، ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های اجرایی، تامین و اجرای برنامه واکسیناسیون دانش آموزان، انجام مراقبت‌های بهداشتی و ثبت در سامانه پرونده الکترونیک سلامت و انجام معاینات پزشکی را از مهمترین اقدامات حوزه بهداشت در اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه برشمرد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار رضایت از روند اجرای طرح سنجش در سال گذشته با وجود شیوع کرونا ادامه داد: در سال گذشته ۲ اختلال عمده شامل رشد قدی و رشد وزنی در دانش آموزان شناسایی شد که با توجه به زمان سنی مناسب شناسایی این اختلالات و اجرای مداخلات لازم از مشکلات بعدی این دانش آموزان پیشگیری شد.

۱۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در سال جاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشند که در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته و از خدمات سلامت بهره مند می‌شوند همچنین در این طرح به  هزار و ۷۰۰ نوآموز تبعه خارجی خدمت ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.