سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی مطرح شد:

لزوم کمک روحانیون برای حل مسائل فرهنگی

رییس محاکم عمومی و انقلاب دادگستری استان کرمان گفت: حجم پرونده‌های دادگستری خیلی زیاد است و روحانیون باید در بعد فرهنگی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طی همایشی به مناسبت گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی،حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان با اعلام اینکه تبلیغ یک مسئولیت سنگین و بزرگ است گفت:انجام این مسئولیت ابزار زیادی می‌خواهد تا خوب اجرا شود.

او افزود:اولین ابزار مبلغان هستند باید بدانند چه بگویند وکجا بگویند تا تاثیر گذار باشد این یک مجموعه بصیر است در تبلیغ ده‌ها نکته وجود دارد بعضی‌ها پنهان می باشد و بعضی آشکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود:کسانی می‌خواهند رسالت الهی را درست انجام دهند نکته اصلی خدا ترسی است مبلغانی که خدا ترس باشند بهترین ماموریت را انجام می‌دهند.

امام جمعه کرمان بیان کرد:بعضی مواقع تاثیر تبلیغ عملی و رفتاری از لسانی بیشتر است.

حجت الاسلام ابراهیمی، رییس محاکم عمومی و انقلاب دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به اینکه روزی ۲۵ هزار نفر به مراجع قضایی استان کرمان مراجعه می‌کنند گفت: حجم پرونده‌ها خیلی زیاد است و روحانیون باید در بعد فرهنگی کمک کنند، چون واقعا حق به گردانشان است و اگر کسی هم به آن‌ها توهین کرد باید تحمل کنند و صبر وبردباری داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اعلام اینکه نقش روحانیون دراین برهه از زمان مهم است بیان کرد:باید آموزه‌های دینی را از مهد کودک‌ها شروع کنیم ،سازمان تبلیغات اسلامی باید اتاق فکر داشته باشد و موضوعات دینی و مذهبی تولید و به جامعه تزریق کنند.

حجت‌الاسلام حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه سازمان تبلیغات اسلامی اساس و بنیان آن مردم نهاد است گفت:مردم به صورت خودجوش کار‌های زیاد و بزرگی انجام می‌دهند و مردم از ما خیلی جلوتر هستند و ما فقط تسهیلگری می‌کنیم.

در این برنامه از کتاب شهید شاخص سال استان کرمان با نام شیخ بصیر که شامل برشی از زندگی شهید غواص حجت‌الاسلام شیخ محمد شیخ شعاعی است با همکاری دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.