سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مشکلی در روند واکسیناسیون گروه‌های هدف وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر مشکلی در روند واکسیناسیون گروه‌های هدف وجود ندارد و واکسیناسیون در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح روند واکسیناسیون اظهار داشت: از ابتدا برنامه ریزی واکسیناسیون کرونا به گونه‌ای طراحی شده بود که هم بر ظرفیت واکسن‌های وارداتی و هم واکسن‌های تولید حساب شده بود.

او افزود: از ابتدا مشخص بود که نمی‌توان کاملا بر واکسن‌های وارداتی تکیه کرد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: تاکید بیشتر بر واکسن تولید داخل بود که نتایج آن را از این هفته خواهیم دید و واکسیناسیون با واکسن تولید داخل از اواخر هفته جاری شروع خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه برای واردات واکسن نیز انرژی گذاشته شده بود، اما به علت بدقولی شرکت و کشور‌های سازنده واکسن تاخیر‌هایی در واردات به موقع واکسن در کشور رخ داد.

شیرانی گفت: خوشبختانه این تاخیر در روند واکسیناسیون اختلالی ایجاد نکرد و کسانی که واکسن نوع سینوفارم را در نوبت اول دریافت کرده بودند ۲تا ۳هفته و برای تزریق نوبت دوم واکسن نوع اسپوتنیک حتی تا ۳ ماه بعد از دریافت نوبت اول واکسن می‌توان تزریق را انجام داد.

او افزود: در حال حاضر مشکلی در روند واکسیناسیون گروه‌های هدف وجود ندارد و واکسیناسیون در حال انجام است.

شیرانی اضافه کرد: از هفته گذشته و اوایل هفته جاری تزریق نوبت دوم واکسن گروه‌های هدف از طریق فراخوان آغاز شده است، ضمن اینکه لکه گیری تمامی گروه‌های سنی بالاتر از ۷۰ سال در حال انجام است.

او ادامه داد: امیداور هستیم از اواخر هفته جاری و اوایل هفته آتی بتوانیم واکسیناسیون یک گروه سنی دیگر را با تزریق واکسن تولید داخل و واکسن‌های وارداتی شروع کنیم.

شیرانی گفت: گروه‌های هدف برای تزریق نوبت دوم بر اساس ثبت نام و اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط بهورزان، مراقبین سلامت و کادر بهداشتی با تعیین زمان و مکان دقیق مراجعه به پایگاه‌های منتخب فراخوان می‌شوند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.