سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش متخصصان برای رفع ایراد فنی در نیروگاه بوشهر

نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: متخصصان نیروگاهی بی وقفه در تلاش هستند با رفع ایراد فنی پیش آمده، این نیروگاه را به شبکه برق سراسری متصل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: به منظور رفع ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز جمعه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۲۰ شنبه شروع به کاهش قدرت کرد و در ساعات اولیه صبح یکشنبه به طور موقت از مدار تولید برق خارج شد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام صورت گرفته به وزارت نیرو، مقرر بود وزارت نیرو تمهیدات لازم برای جایگزینی موقت برق تولیدی این نیروگاه را انجام دهد.

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرده است: تمام تلاش متخصصین نیروگاه بر این امر تمرکز دارد که پس از رفع ایراد یادشده و با توجه به آمادگی بخش‌های هسته‌ای، نیروگاه در اسرع وقت به مدار تولید بازگردد و به شبکه سراسری متصل شود.


بیشتر بخوانید


نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای هزار مگاواتی در کشور و منطقه، هم اکنون به دست نیرو‌های متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به شبکه برق تحویل داده است.

این نیروگاه از مهر سال ۱۳۹۲ وارد مرحله بهره‌برداری تجاری شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر با تولید سالانه حدود ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق، در مصرف معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت خام در سال صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.