سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه افغانستان: طالبان به تعهدات خود پایبند نخواهد بود

وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد به زودی برای همگان مشخص می‌شود که طالبان پایبندی به تعهداتش ندارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از الجزیره، وزیر خارجه افغانستان در سخنانی بر عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود تأکید کرد.

«محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان گفت: خروج نیرو‌های خارجی (از کشور) ظرف دو هفته تکمیل خواهد شد و همگان خواهند دید که طالبان به تعهداتش پایبندی ندارد.

این در حالی است که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جلسه شورای امنیت اعلام کرد خروج نیرو‌های بین المللی از افغانستان، این کشور را به لرزه در خواهد آورد. در جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل که امروز (سه شنبه) برگزار شد، نماینده سازمان ملل اعلام کرد اعلام خروج تمامی نیرو‌های بین المللی لرزه‌ای را به نظام سیاسی افغانستان انداخت و شورای امنیت تمامی تلاشش را کرده تا طرف‌های درگیر را به سوی مذاکره و دست کشیدن از جنگ سوق دهد.

وحید عمر، مشاور رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد نوعی نگرانی میان نیرو‌های افغانستانی به سبب تحولات امنیتی در این کشور حکمفرما شده است. او در همین حال تأکید کرد که نیرو‌های دولتی قادر به کنترل اوضاع خواهند بود.

او در ادامه افزود که نمی‌توان جنگ را در افغانستان پس از آغاز خروج آمریکا توجیه کرد؛ اما طالبان عملیات‌های خود را افزایش داده است. او همچنین اعلام کرد دولت افغانستان انتظار دارد که طالبان بجای جنگ بر روی مذاکره متمرکز شود؛ همچنانکه گفت طالبان تا الان دیدگاهش را در خصوص برپایی دولتی اسلامی ارائه نکرده است.

روز گذشته «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی مطبوعاتی از انعطاف پذیری در مواضع در سایه پیشروی نظامی جنبش طالبان سخن گفته بود.

او تأکید کرده بود که خروج نیرو‌های آمریکایی در صورتی که طالبان به کسب دستاوردهایش در چندین جبهه ادامه دهد، ممکن است کند شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.