سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزدانپناه:

کرونای هندی در کمین کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با شیوع کرونای هندی در استان های همجوار احتمال شیوع این نوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احتمال شیوع بیماری کرونای هندی در استان خبر داد.

یزدانپناه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونای هندی در استان‌ های همجوار به ویژه استان‌ های بوشهر و هرمزگان هم استانی‌ ها برای پیشگیری از شیوع این نوع بیماری در استان از سفر به این استان‌ ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه سرعت انتشار و کشندگی ویروس کرونای هندی خیلی زیاد است، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی ضروری است.

یزدانپناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با جان باختن یک بیمار مبتلا به کرونا، شمار قربانیان این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۹۵ تن افزایش یافت.

یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۵۳ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ تن مبتلای قطعی و ۵ تن در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

او ادامه داد: از ۲۱۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۲۳ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه است.

یزدانپناه تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۴۹ هزار و ۵۴۰ تن اعلام کرد و گفت: از مجموع ۲۷۸ آزمایش رپید تست در استان  ۱۱ مورد درصد مثبت بوده که بیشترین موارد در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و بهمئی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی استان اشاره کرد و گفت: در این مرحله با ارسال دعوت نامه پیامکی افرادی که مرحله اول تزریق واکسن کرونا را دریافت با مراجعه به مراکز بهداشتی دوز دوم این واکسن را دریافت می‌کنند و دیگر افراد از رفتن به مراکز بهداشتی و درخواست برای تزریق واکسن کرونا خودداری کنند.

یزدانپناه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ های انجام شده و بنا به برنامه ابلاغی وزارت بهداشت دیگر افراد با نوبت بندی واکسن کرونا را تزریق می کنند.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.