سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری: محیط زیست بدون کار فرهنگی قابل حفظ نیست

رئیس سازمان محیط زیست گفت:حفاظت از محیط زیست در زمینه‌ی آب بسیار مهم است، چون با تمام شدن منابع آبی، جبران آن غیر ممکن است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز (سه شنبه ۱ تیرماه) در مراسم روز ملی محیط بان اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند مسئله‌ی محیط زیست به این دولت و آن دولت متعلق نیست، بلکه انسان تا زمانی که زنده است به طبیعت نیازمند است. این انسان است که باید برای خودش هم که شده از محیط زیست مراقبت کند، چون محیط زیست به انسان نیاز ندارد بلکه انسان است که محتاج طبیعت است. کار محیط بانان حفاظت از محیط زیست در برابر آثار سوء انسان‌های بد است.

وی ادامه داد: محیط زیست بدون کار فرهنگی قابل حفظ نیست و اگر ملت حامی محیط زیست نباشند، حفظ آن با ۳۰۰۰ محیط بان ممکن نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه‌ی ما این است که سالانه ۲۰۰ محیط بان جذب شوند، چون با بازنشستگی سالانه حدود ۱۱۵ نفر از محیط بانان نیازمند جایگزینی نیروی انسانی هستیم تا تعداد محیط بانان کشور به ۵۰۰۰ نفر برسد.

کلانتری وظیفه‌ی اصلی سازمان محیط زیست را اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها و ساختار‌هایی که به ضرر محیط زیست است بیان کرد و گفت: کار سخت را همکاران ما در محیط طبیعی دارند که از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث آب و محیط زیست مدیریت کشور خوب عمل نکرده است. در کشور، ما حق داریم تنها از ۴۰ درصد منابع آب استفاده کنیم، اما از ۱۰۰ درصد منابع آبی ما امروز بهره برداری می‌شود. کسانی که به دنبال اضافه برداشت از آب هستند در راستای اهداف مقام معظم رهبری نیستند و چنانچه این روند ادامه پیدا کند آب شیرین برای نسل آینده باقی نخواهد ماند.

کلانتری گفت: خوشبختانه روند بهبود شرایط در سازمان قابل تشخیص و معنادار است. امروز ما امضای طلایی و هیچ گونه کار محرمانه‌ای نداریم و همه‌ی اطلاعات این سازمان شفاف است. در گذشته امضا‌های طلایی مسبب فساد بودند، اما با اصلاح شرایط بسیار محدود و کمتر از ۱ درصد شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: امروز محیط بانان علاوه بر مسئولیت حفاظت از محیط زیست، معلمان فرهنگی جامعه اند. در بعد فرهنگی شاید این کار ستادی باشد تا اجرایی، اما سازمان در این زمینه موفق بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای اجباری شدن درس حفاظت محیط زیست در دانشگاه‌ها شده، گفت: در ۱۲ دانشگاه کشور این در سه صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم حقوق نسل‌های آینده را حفظ کنیم و هیچ سازمانی جز سازمان محیط زیست موظف بر این کار نیست و با کار‌های کوچک، خود را گمراه نکنیم و باید به سراغ اصلاح قوانین رفت و برای تحقق آن‌ها بجنگد و اصول پایه را درست کند و هنوز هم با خودروسازان مشکل داریم چرا که باید تکنولوژی خود را اصلاح کنند، اما از الان برای یورو ۴ و یورو ۵ در حال لابی زدن هستند.

وی افزود: استان‌ها هم به اندازه کافی اختیارات دارند. سازمان محیط زیست به نمایندگی از مردم ایران باید حافظ محیط زیست باشد.


بیشتر بخوانید

تکذیب صدور حکم محکومیت رئیس سازمان محیط زیست کشور

مرگ رودخانه‌های ایران بر اثر کم آبی/ آب جاری دیگر وجود ندارد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۹:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
یعنی جهت جلوگیری ازقطع درختان که درزمین خواری هارخ میدهدفرهنگ سازی کنیم این راه حله آخه طرف کارخودش روتاحالاکرده تاابدهم میکنه.یابجای لایروبی رودخانه هابگیدملت موادشوینده وسم کشاورزی ومدفوع وغیره درروخانه نریزندبااین روش نیمه کاره مشکل حل میشه یااطراف رودخانه فنس کشی ودیوارکشی کنندبهترهست.درروابط ناسالم ورشوه شهرداریهاوادارات چراواردعمل نمیشوید.چجوری بافرهنگ سازی جلوی گردوغباروخشک شدن دریاچه ارومیه ونشست زمین گرفته میشود.