سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران با هشتگ #ولادت_عشق نوشتند؛

از هرچه هست دور و برم خسته ام فقط/ صحن و سرای شاه خراسانم آرزوست

همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) کاربران در فضای مجازی ضمن تبریک این عید، هشتگ #ولادت_عشق را داغ کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان وقتی به دعوت مامون خلیفه عباسی به خراسان ایران سفر کردند و با دسیسه این خلیفه خائن به شهادت رسیدند. از آن روز حرم ایشان به مکانی امن برای شیعیان ایرانی تبدیل شده است.

تا دو سال پیش و قبل از شیوع ویروس کرونا در جهان روزانه تعداد زیادی از شیعیان ایران و جهان برای زیارت این امام رئوف به مشهد الرضا می‌رفتند و دلتنگی‌های خود را برای امام غریبشان عقده گشایی می‌کردند. حالا که شیوع ویروس کرونا در جهان مردم به ویژه شیعیان خارجی را با محدودیت مواجه کرده، بخشی از مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و دلتنگی برای حضور در جوار حریم ایشان بیش از پیش شده است.


بیشتر بخوانید


امروز و همزمان با سالروز ولادت امام هشتم شیعیان حضرت رضا (ع) کاربران فضای مجازی جشن میلاد ایشان را با داغ کردن هشتگ #ولادت_عشق در توئیتر برگزار کردند. آن‌ها ابیات و جملات زیبایی را در وصف این امام شهید در صفحات توئیتری خود منتشر کرده و برای صحن و سرای ایشان ابراز دلتنگی کردند.

در ادامه تعدادی از توئیت‌های کاربران در روز میلاد امام رضا (ع) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۶:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
در کوی رضا سرود جان می شنوم

آواز پر فرشتگان می شنوم

بنشسته به هر کرانه پاکان به دعا

لبیک خدا از آن میان می شنوم



میلاد امام رضا (ع) مبارک باد
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏.
بارالها درود و رحمت فرست بر على بن موسى الرضا پسندیده پیشواى پارسا و منزه. و حجت تو بر هر که روى زمین است و هر که زیر خاک بسیار راستگو و شهید. درود و رحمتى فراوان و کامل و با برکت و متصل و پیوست و پیاپى و دنبال هم همچون بهترین رحمتى که بر یکى از اولیائت فرستادى.
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خدایا عاشقان را به معشوق خود برسان مدتهاست در حسرت دیدار یار آواره ترنیم...
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
یا ضامن آهو دستم رو بگیر