سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرامرزیان: وزارت ورزش و جوانان از دولت، تقاضای اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه را کرده است

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان از تقاضای اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت حضور پرقدرت فدراسیون‌های ورزشی در المپیک خبر داد.

ژاله فرامرزیان، معاون مالی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه  مراسم رونمایی از تندیس ۱۰ قهرمان المپیک گفت: سالنی به همت صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و سرمایه گذاری دولت ساخته شده و قابلیت بهره برداری برای فضای ورزشی نیز به وجود آمده است. مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی هم امروز برگزار شد.

فرامرزیان گفت: وزارت ورزش و جوانان تقاضای پرداخت  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت، برای حضور پرقدرت فدراسیون‌های ورزشی در المپیک را داده است. امیدواریم  دولت این مبلغ را مازاد بودجه به ما اختصاص بدهد. ما قصد داریم این مبلغ را صرف هزینه اعزام‌ها و سفر‌های فدراسیون‌های ورزشی کنیم و ان شاءالله مقداری از این مبلغ هم برای پاداش ورزشکاران مدال آور در المپیک تخصیص بدهیم.

موزه ورزش کشورمان باید جایگاه مناسبی در دنیا  داشته باشد 

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برای راه اندازی موزه تعامل و همکاری داشته است. همه تلاشمان این است که این موزه جایگاه مناسبی را بین موزه‌های ورزشی دنیا به خود اختصاص بدهد که مجموعه طراز اولی برای ورزشکاران کشورمان باشد.

فرامرزیان درباره این که وزارت ورزش و جوانان چقدر پرداختی به کاروان المپیک در آستانه المپیک توکیو داشته است، گفت: تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان این بوده است قبل از این که ورزشکاران ما به بازی‌های المپیک اعزام شوند، هزینه‌های مربوط به سفرشان جهت شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک و اردوی آماده سازی تامین شود و پرداخت ها نیز در بازه اول سال متمرکز انجام شده است.  

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان افزود: هزینه‌های صرف شده متناسب با تخصیص اعتبارات مالی بوده است. انصافا دولت هم در تامین هزینه‌ها به خصوص در فوتبال و برگزاری مسابقات همکاری قابل توجهی کرده و قول مساعدت نیز داده است. ما تصمیم گرفتی مبلغ قابل توجهی را قبل از آغاز المپیک به این امر اختصاص بدهیم.

اهدای سکه به مدال آوران مبنای درستی نبود 

او درباره ناراحتی ورزشکاران از تغییر پاداش‌ها از سکه به پول نقد اظهار کرد: بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت ورزش و جوانان که اطلاع رسانی شد، به طور دقیق همان مبلغ به ورزشکاران مدال آور در المپیک و پارالمپیک  پرداخت می‌شود. اهدای  سکه مبنای مناسبی نبوده و قرار است پاداش‌ها به صورت نقدی پرداخت شود. در آئین نامه قبلی وزارت ورزش و جوانان نوشته شده بود که امتیاز یا سکه به مدال آوران اختصاص داده می‌شود و  مبنای قطعی سکه قرار نبود.

فرامرزیان در پایان گفت:  البته با توجه به این که سکه تغییرات قابل توجهی به لحاظ نرخی دارد، به همین علت ما مبلغ دریافتی به صورت ریال را نمی‌توانیم به سکه تبدیل کنیم و به ورزشکاران بدهیم. ان شاءالله ورزشکاران را در سکو‌های جهانی ببینیم و بتوانیم قول خود را اجرایی کنیم.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.