سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود بحران آب و خشکسالی:

از چاه های آب کشاورزی برای آب شرب استفاده می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:اجاره چاه کشاورزی برای تامین آب شرب با ارائه تسهیلات تشویقی به کشاورزان در دستور کار آبفای استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصورستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: کشاورزانی که چاه کشاورزی خود را برای تامین آب شرب به شرکت آب و فاضلاب اجاره دهند از طرف شرکت آب منطقه‌ای تسهیلات تشویقی دریافت خواهند کرد.

 او بیان کرد: امسال با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی و به منظور تامین کوتاه مدت آب شرب باید به سمت شناسایی چاه‌های کشاورزی که امکان استفاده آن برای شرب است، رفت و آن‌ها را از کشاورزان اجاره کرد تا در موقع بحران بتوان از آن‌ها بهره برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: تغییر الگوی مصرف آب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عبور از بحران آب را تسهیل کند بر همین اساس باید با فرهنگسازی به سمت و سویی حرکت کرد که صرفه‌جویی از سوی تک تک افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

ستوده ضمن در خواست مجدد از همشهریان برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب شرب، گفت: قطعا با همکاری مردم می‌توان بر مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد.

او افزود: مدیران بخش دولتی در زمینه اصلاح الگوی کشت کشاورزی، توسعه روش‌های نوین آبیاری و به‌خصوص قطره‌ای اصلاح شبکه‌های انتقال و توزیع آب شرب ونیز استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آبی موجود تلاش کنند.

انتهای پیام/د.ا

برچسب ها: آب منطقه‌ای ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.