سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان و باغداران در روز‌های گرم/ زارعان دوره آبیاری را تنظیم کنند+ فیلم

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:باتوجه به گرمای هوا استخرداران نسبت به هوادهی استخر‌های پرورش و زارعان به دوره آبیاری توجه کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: طی ۵ روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام، صاف و پایدار خواهیم داشت.

او با اشاره به ماندگاری هوای گرم در اکثر مناطق کشور گفت: در مناطق جنوب شرق کشور احتمال وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق وجود دارد. عشایر ساکن در این مناطق مراقب وزش باد و برخورد صاعقه باشند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی بیان کرد:همچنین در مناطق مرکز، جنوب و غرب کشور وزش باد دور از انتظار نیست، گلخانه داران مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

حقیقت با بیان اینکه با توجه به تداوم هوای گرم به باغداران در مناطق مختلف کشور توصیه کرد تا در باغ از کود دامی استفاده نکنند، گفت: پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی و سرد آبی در مناطق شمالی کشور هوادهی منظم را در دستور کار داشته باشند و از غذا دادن به ماهی‌ها در ساعات گرم و میانی روز اجتناب کنند.

او در پایان توصیه‌هایی نیز به سبزی و صیفی کاران در مناطق مرکزی و جنوبی کشور کرد و گفت: زارعان با توجه به گرمای هوا و افزایش تعرق دوره آبیاری را طوری تنظیم کنند تا در مزارع و باغات خسارت ایجاد نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.