سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۱۱پروژه در منطقه آزاد اروند و کلنگ زنی ۶ پروژه‌ی دیگر

با حضور روحانی رئیس جمهور در قالب ویدئو کنفرانس، امروز ۱۱ پروژه در منطقه آزاد اروند افتتاح و کار کلنگ زنی ۶ پروژه دیگر نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،بهره برداری از ۱۱ پروژه سرمایه گذاری و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد اروند،همزمان با مناطق آزادِ سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام می شود.

حجم سرمایه گذاری داخلی ۹۴۳۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی ۱۰۰ میلیون یورو است.

میزان  اشتغال زایی این پروژه ها به صورت مستقیم ۶۶۵ نفر و غیر مستقیم ۱۴۱۰ نفر است.

امروز ۵۲ پروژه با بیش از ۶۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسند.

حسن روحانی رئیس جمهورکشور در این مراسم گفت: در سال ۹۷ و در سفر به عتبات عالیات ما پیگیر لایروبی اروند رود و راه اندازی راه آهن شلمچه به بصره بودیمکه تصویب شد و چندین بار با نخست وزیر جدید عراق در این باره گفت وگو کرده ایم و موانع برداشته خواهند شد و در سال های بعد که بیماری منحوس کرونا به پایان رسد می تواند مسیر سهل الوصولی برای سفر اربعین باشد.

او افزود: آبادان و خرمشهر منطقه بسیار حساس و مهمی است که ۸ سال درگیر جنگ بوده و پس از آن همه برای آبادانی اش کوشیده اند و این دولت تلاشش را کرد، امیدواریم دولت بعدی نیز بیش از این تلاش می کند تا شاهد آبادی آن خطه باشیم.

گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: مناطق آزاد زمینه ماندگاری در مرزها را فراهم می کنند ، سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ همجواری با جنوب عراق و کویت دارای موقعیت استراتژیکی است و می تواند به عنوان شهر لوژستیک موجب توسعه ملی شود.

او افزود:عملیاتی نمودن مصوبه هیات وزیران با اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی در زمینه آغاز ساخت راه آهن خرمشهر- بصره و تاسیس شهر هوشمند اوپاتان از جمله طرح هاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: لایروبی اروند را که رئیس جمهور به آن اشاره کرد ما از بنادر پیگیری می کنیم تا یک ماه آینده امیدواریم خبر خوبی بشنویم.

او افزود:وظیفه اصلی منطقه آزاد ایجاد بستر خوب برای صادرات و واردات است و ما می خواهیم به این اصل خود بازگردانیم.

گروسی تصریح کرد:منطقه آزاد اروند می تواند قطب علمی شود و جذب دانشجویان خارجی را داشته باشیم.

او گفت:ما باشگاه خبرنگاران اروند را قرار است به زودی راه اندازی کنیم  و با آن موافقت شده است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.