سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸۳ درصدی سرقت‌های کلان در فارس/ تشکیل ۱۵ مورد پرونده مفاسد اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب فارس گفت: وقوع سرقت‌های مهم در این استان ۸۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مصطفی بحرینی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به سرقت‌های خرد و کلان، گفت: در ۳ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۸۳ درصدی سرقت خرد و کلان نسبت به پارسال مواجه بودیم این در حالیست که سال گذشته در شرایط کرونایی قرار داشتیم و مردم در محدودیت کرونایی قرار داشتند.

او در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی و با هماهنگی سازمان شهرداری و شورای مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل شدند که در این راستا ۳ هدف اصلاح و بازپروری معتاد، امنیت برای جامعه و جلوگیری از مجرمانه در حوزه سرقت در نظر گرفته شده بود.

بحرینی با اشاره به اینکه در حوزه معیشت مردم در سال گذشته و سال جدید مطالبه‌گری‌هایی توسط دادستانی از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت و در این زمینه ورود کرد، ادامه داد: همانطور که در ابتدای سال جاری شاهد مشکلاتی در تامین و توزیع کالا‌های اساسی در سطح استان داشتیم با ورود دادستانی مرتفع شد.

دادستان استان فارس بیان کرد: همچنین در زمینه پیگیری حقوق عامه (حوزه زمین و اراضی، منابع طبیعی) اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی و متولی صورت گرفته و پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل شده است که عمدتا به حوزه حواشی شهر قلات، دشت ارژن، حوزه شهر صدرا روستا‌های حاشیه شهر کرونی برمیگردد و شعب ویژه‌ای در این راستا در نظرگرفته شده است.

او اظهار کرد: در حوزه زمین طی یکسال گذشته قریب به تشکیل ۱۵ مورد پرونده مفاسد اقتصادی داشتیم و یکی از موارد قریب به ۴۰۰ شاکی دارد.

بحرینی با بیان اینکه در سال ۹۹ قریب به ۸۰ هزار هکتار اراضی سوخت و همچنین طی ۳ ماهه امسال ۱۰ هزار هکتار از ارتفاعات و مراتع بر اثر آتش سوزی نابود شد، بیان کرد: ۶ شهرستان درگیر آتش سوزی بودند و در این راستا تعداد ۸ مورد بازداشتی داشتیم.

دادستان استان فارس گفت: یکی از مواردی که مورد مطالبه دادستانی قرار دارد افرادی با سمت مورد تعقیب قرار گرفتند و پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی و در بازداشت به سر میبرند.

او در ادامه با اشاره به رسیدگی به جرائم خشن و ارازل و اوباش که خط قرمز دادسراست، بیان کرد: الحمدالله بدون هیچگونه اغماضی با قاطعیت به این پرونده ها رسیدگی شده و در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در خصوص پرونده تخریب یک قبرستان قدیمی در شیراز نیز گفت: در این باره منتظر وصول گزارش نشدیم و به محض انتشار موضوع، پرونده تشکیل و بررسی‌های اولیه انجام شد که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد، البته این پرونده خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.