سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیارد دز واکسن کرونا در چین تزریق شده است/ واکسیناسیون ۲/۵ میلیارد نفر در جهان

تاکنون بیش از یک میلیارد دز واکسن به شهروندان چینی و در مجموع ۲/۵ میلیارد نفر در جهان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی هاوس، براساس گزارش‌های اعلام شده از سوی کمیسیون بهداشت چین، تا امروز بیش از یک میلیارد دُز واکسن کرونا در سراسر چین تزریق شده است که خوشبختانه سرعت تزریق واکسن کرونا در این کشور ماهانه رو به افزایش است.

براساس این گزارش؛ تعداد بیشتری از مردم کشور چین در آینده نزدیک موفق به دریافت واکسن کرونا می‌شوند، همچنین با توجه به شیوع انواع جدید ویروس کرونا در هند و ویتنام، مقامات چینی قصد دارند هرچه سریع‌تر اکثر مردم را در برابر ویروس واکسینه کنند.

گفتنی است؛ امیدواریم با واکسیناسیون کامل این کشور در آینده نزدیک نگرانی‌های شیوع دوباره این ویروس ناشناخته کم‌رنگ شود، زیرا شیوع کرونا در جنوب غرب این کشور باعث اختلال در روند زندگی عادی افراد شده است.

شیوع کرونا در جنوب چین باعث اختلال در بنادری که نقش کلیدی تجارت جهانی را ایفا می‌کنند شده است؛ شیوع دوباره کرونا در این منطقه از چین می‌تواند تاخیر چندین ماهه ارسال کالا‌هایی را به همراه داشته باشد که کمبود آن‌ها در جریان فصل خرید می‌تواند باعث افزایش قیمت آن‌ها شود.

اختلال در روند ارسال کالا‌ها از ماه گذشته و زمانی آغاز شد که مقامات در گوانگدونگ در جنوب چین که چندین بندر بزرگ کانتینری دنیا در آن حضور دارد، به دلیل شیوع کرونا مجبور به لغو پروازها، تعطیلی بسیاری از مراکز و به تعویق انداختن تجارت در بنادر شدند تا بتوانند بار دیگر مانع از شیوع کرونا شوند.

گفتنی است؛ چین اعلام کرده است تاکنون بیش از یک میلیارد دز واکسن به شهروندان خود تزریق کرده است و همچنین در سرتاسر جهان تاکنون نزدیک به دو و نیم میلیارد نفر علیه کرونا واکسینه شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.