سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی امریکا برای همکاری با همسایگان در حمایت از مهاجران افغان

سفارت امریکا در کابل می‌گوید که واشنگتن آماده است تا برای حمایت از آوارگان داخلی و مهاجران افغان با کشورهای همسایه افغانستان همکاری کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری افق، راس ویلسن، کاردار سفارت امریکا در کابل به مناسبت روز جهانی پناهندگان در رشته توییت‌هایی نوشته‌است که امریکا برای حمایت از مهاجران و آوارگان داخلی از نزدیک با همسایه‌های افغانستان همکاری خواهد کرد.

کاردار سفارت امریکا افزوده‌است که در سال جاری ۱۵۰ هزار نفر در سراسر افغانستان از منازل و مناطق اصلی‌شان آواره شده‌اند.

به گفته ویلسن «ما با پناهندگان هستیم و از نزدیک با همسایگان افغانستان و جامعه بین‌المللی همکاری می‌کنیم تا از پناهند‌گان، مهاجران و آوارگان داخلی افغان حمایت کنیم.»

این در حالی است که بر اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، افغانستان حدود ۶٫۵ میلیون مهاجر و پناهجو در حدود ۷۰ کشور جهان دارد که از این میان ایران و پاکستان بیش‌ترین تعداد مهاجران افغان را در خود جای داده‌اند.

از سوی دیگر، کمیسیون مستقل حقوق بشر به بهانه روز جهانی مهاجرت، از وضعیت دشوار مهاجران افغان در اردوگاه‌های پناهجویی در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده و از سازمان‌های فعال در این حوزه خواسته تا به این امر توجه ویژه کنند.

این کمیسیون، امروز یک‌شنبه، ۳۰ جوزا در اعلامیه‌ای گفته‌است که بی‌ثباتی، جنگ دیرپا و وضعیت ناپایدار امنیتی سبب شده‌است تا افغانستان از کشور‌های دارای بیش‌ترین پناهجو باشد.

این نهاد افزوده‌است که شمار زیادی از پناهجویان افغانستان در کشور‌ها و اردوگاه‌های پناهند‌گان در سراسر جهان سال‌ها بدون تعیین تکلیف حقوقی رها شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.