سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ارسال محصولات برای خریداران و مشتریان، ارسال کالا از طریق پست است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسال مرسولات از طریق پست از دیرباز یکی از روش‌های متداول ارسال در کشور ما بوده است. امروزه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی و بستری که برای فعالیت کسب‌وکارها و تولیدکنندگان کوچک و خانگی در این فضا فراهم شده است، خرید اینترنتی از اقسی نقاط کشور روز به روز در حال افزایش است.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ارسال محصولات برای خریداران و مشتریان، ارسال کالا از طریق پست است، اما برای خریداران کالاها و کسانی که از خدمات ارسال محصولات از طریق شرکت پست استفاده می‌کنند این سوال وجود دارد که مرسولات پستی دقیقا چه زمانی به دست‌شان خواهد رسید؟

یکی از خدماتی که شرکت ملی پست ایران بدین منظور برای پاسخ به این نیاز مشتریانش ارائه کرده است، امکان رهگیری مرسوله‌های پستی است که به شیوه‌های مختلف امکان پیگیری برای افراد فراهم شده است. در ادامه به این روش‌ها خواهیم پرداخت.

برای پیگیری مرسولات، نیاز است که شما کد رهگیری ۲۰ رقمی خود را داشته باشید. این کد را معمولا دفاتر پستی در یک پیامک ارسال می‌کنند . البته این کد پیگیری یا شناسه 20 رقمی بر روی رسیدی که هنگام پست کردن مرسولات، داده می‌شود، نوشته شده است. در عکس زیر یک نمونه از این فاکتورها را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید


پس از آنکه کد رهگیری 20 رقمی خود را دریافت کردید وارد سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir شوید. در این قسمت شما می‌توایند از طریق انتخاب گزینه‌ی رهگیری مرسوله و درج کد سره گیری به ترتیب زیر، از وضعیت مرسوله‌ی خود مطلع شوید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.