سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:

برداشتن محدودیتهای کرونایی پس از ایمنی دسته جمعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر ۷۰ درصد افراد به بیماری کرونا مبتلا و یا واکسن آن را دریافت کنند، ایمنی دسته جمعی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر حدود دوسوم یا ۷۰ درصد افراد به بیماری کرونا مبتلا و یا واکسن آن را دریافت کنند، ایمنی دسته جمعی فراهم شده است.

او افزود: طبق پیش بینی‌ها به نظر می‌رسد، اگر حدود دوسوم یا ۷۰ درصد افراد به بیماری کرونا مبتلا و یا واکسن آن را دریافت کنند می‌توان گفت: ایمنی دسته جمعی فراهم شده و امکان برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها ممنوعیت‌ها از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازگشایی مدارس و شرکت در اماکن دسته جمعی وجود دارد.

شیرانی افزود: در حال حاضر یکی از واکسن‌های تولید داخل مجوز مصرف گرفته است و یکی دیگر تا هفته آینده مجوز لازم برای مصرف را خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اگر چه روند واکسیناسیون کرونا مدتی کند شد، اما این روز‌ها خبر‌های خوشی از تولید واکسن‌های داخلی و تسریع روند واکسیناسیون گروه‌های هدف به گوش می‌رسد.

به گفته شیرانی، این در حالی است، که تعدادی واکسن نیز وارد شده است و از این هفته روند واکسیناسیون شتاب بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.