سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدقاسم حلیمی به طالبان: تأسیسات عامه کافر نیستند، تخریب نکنید!

محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف، می‌گوید که جنگ‌جویان طالب، پس از تسلط چند روزه بر برخی از مناطق افغانستان، تأسیسات عامه را ویران می‌کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صبح کابل، محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف، می‌گوید که جنگ‌جویان طالب، پس از تسلط چند روزه بر برخی از مناطق افغانستان، تأسیسات عامه را ویران می‌کنند.

آقای حلیمی، روز شنبه -۲۹ جوزا- در یک نشست خبری گفت: «تعمیر یک ساختمان، منصوب به کدام دین و مذهب نیست. هیچ تعمیری کافر نیست؛ اما می‌بینیم که گروه طالبان دست به تخریب آن می‌زنند.»

به گفته‌ی او، اگر جنگ‌جویان طالب برای ایجاد نظام و حاکمیت عادلانه کار می‌کردند، دست تخریب تأسیسات عامه نمی‌زدند.

این در حالی است که اخیرا، جنگ‌جویان طالب پس از سقوط برخی از ولسوالی‌ها، تأسیسات دولتی را منفجر کرده اند.

با این حال، آقای حلیمی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت؛ در نشست علمای افغانستان و پاکستان که ۱۰ روز پیش در مکه برگزار شد، علمای پاکستان جنگ در افغانستان را ناروا دانستند.

او افزود: «علمای پاکستان به شمول طاهر اشرفی و حامدالحق حقانی که در نشست مکه جنگ جاری در افغانستان را حرام دانستند، تا چند روز پیش از برگزاری آن نشست، در کنار طالبان به نفع این گروه فتوا می‌دادند.»

آقای حلیمی، گفت که افزون بر علمای پاکستان، علمای مجمع فقه اسلامی، رابطه‌ی عالم اسلامی، امام مکه و همه کشور‌های مربوط به این نهاد‌ها در نشست مکه، جنگ جاری در افغانستان را ناروا اعلام کردند و خواهان پایان آن از راه گفتگو شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.