سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خبرداد ؛

منع آزمون و مصاحبه برای ثبت نام کلاس اولی‌ها

عصمت بدخشان گفت : مدارس اجازه برگزاری آزمون و مصاحبه برای ثبت نام کلاس اولی‌ها ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: مدارس اجازه برگزاری آزمون و مصاحبه از کلاس اولی‌ها را برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی ندارند و تنها ملاک ثبت نام، موقعیت جغرافیایی و کروکی منزل دانش آموز است.


بیشتر بخوانید 


عصمت بدخشان  گفت : در مراحل ثبت نام در مدارس دولتی هم باید تنها هزینه کتاب و بیمه از خانواده دریافت شود.

او با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان کلاس اول تا پایان مردادماه ادامه دارد، افزود: کودکان شش سال تمام، متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول ۹۴ و متولدین یکم مهرماه ۹۴ طبق قانون عالی شورای آموزش و پرورش اول مهر می‌توانند در پایه کلاس اول ثبت نام کنند.

بدخشان با اشاره به اینکه در مقایسه با سال تحصیلی گذشته ۴۴۴ نفر به دانش آموزان کلاس اولی اضافه شده، ادامه داد: براساس آمار ثبت احوال کشور که به خراسان شمالی اعلام شده، ۱۹ هزار و ۵۴۶ دانش آموز شش سال تمام و ۱۹ هزار و ۳۰۴ دانش آموز پیش دبستانی در استان وجود دارد.

برای کلاس اولی‌ها باتوجه به اینکه باید سنجش و غربالگری قبل از ورود به مدرسه انجام شود و به نوعی باید تطبیق مدارک و اسناد دانش آموزان صورت بگیرد، نوبت گیری غربالگری به صورتی حضوری و با نوبت بندی مدیران با رعایت شیوه نامه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.