سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات داوطلبانه لازمه حفاظت از محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: حفظ محیط زیست در عرصه‌های بین المللی با هدف گذاری و مشارکت داوطلبان هلال احمر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پور ملائی، مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد، در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: شعار هفته محیط زیست سال ۱۴۰۰، نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی است.

او بیان کرد: توجه به موضوع محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز بشر امری است که نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد.

پور ملائی گفت: لزوم فرهنگ سازی در این موضوع وظیفه جدی است که در اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

او اظهار داشت: محیط زیست نیز مانند دیگر مخلوقات خداوند در نظام هستی، حدودی دارد که باید با بهره برداری صحیح در حفظ آن کوشش کنیم تا نسل‌های آینده از این موهبت الهی و ثروت طبیعی برخوردار شوند.

پور ملائی بیان کرد: محیط زیست با مسائل بشر دوستانه به طور عمیق گره خورده است.

او عنوان کرد: محیط زیست دارای ماهیتی داوطلبانه و انگیزشی است که در این زمینه جمعیت هلال احمر با داشتن داوطلبانی در همه رده‌های سنی، آثار و صدمه‌های تخریبی وارد به محیط زیست را مشاهده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌توانند با انجام اقدامات لازم در زمینه حفظ محیط زیست کوشا باشند.

او گفت: حفظ محیط زیست در عرصه‌های ملی و بین المللی با هدف گذاری، زمان بندی مشخص و مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر محقق می‌شود.

پور ملائی گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌توانند با انجام اطلاع رسانی‌های لازم به مردم، انگیزه حفظ و حراست از محیط زیست را در آن‌ها ایجاد کنند.

او با تاکید بر لزوم همکاری مداوم بین محیط زیست و جمعیت هلال احمر گفت: همکاری جمعیت هلال احمر و محیط زیست در زمینه‌های مختلف از جمله آگاهی بخشی و افزایش علاقه مندی مردم به حفظ محیط زیست در کاهش عواقب ناشی از تخریب طبیعت نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.