سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه خوارزمی در چه صورتی آماده حضوری شدن آموزش‌ها می‌شود؟

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره چگونگی حضوری شدن آموزش‌ها از مهرماه توضیحاتی را ارائه داد.

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن آموزش‌ها از مهر اظهار کرد: همه ما دانشگاهیان در انتظار حضور همه جانبه استادان، دانشجویان و کارکنان در داخل دانشگاه هستیم و هر زمان برای تحقق این امر لحظه شماری می‌کنیم.

او افزود: تحقق حضوری شدن آموزش‌ها بیشتر تابع شرایط کروناست که ملزم به رعایت آن‌ها هستیم، اگر شرایط به گونه‌ای باشد که جامعه علمی در فضای دانشگاه، کارگاه، کلاس، آزمایشگاه و ... ایمن و مطمئن باشد، قطعا آمادگی کامل را برای حضوری شدن آموزش‌ها داریم.

حبیبی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که برای بازگشایی باید به عنوان شاه کلید حل مسئله در نظر بگیریم ایمنی و سلامتی اقشار دانشگاهی است که طبیعتا ستاد کرونا هر تصمیمی بگیرد ما تابع اجرایی کردن آن هستیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: باید این موضوع را در نظر داشت که یک وقفه ۳ ترمه امکان دارد برخی از شاخص‌های آموزشی را کاهش داده باشد، به همین دلیل تمایل داریم در زودترین زمان ممکن امکان حضور دانشجویان را در کلاس فراهم کنیم.

حبیبی با بیان اینکه موضوع حضوری شدن آموزش‌ها در چند حالت مورد بررسی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: اگر چنانچه واکسیناسیون به صورت کامل فراهم شود و همه افراد واکسینه شوند، قاعدتا حضور دانشجویان در محیط کلاس ها، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، سایت‌های کامپیوتر، خوابگاه و ... با ایمنی امکان پذیر خواهد بود و می‌توان یک ظرفیت مناسبی را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفت.

او گفت: اگر واکسیناسیون به صورت کامل انجام نشود ناچار هستیم تا به فراخور لایه‌هایی از دانشجویان که امکان واکسیناسیون شان فراهم می‌شود در چند مرحله پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: به فرض مثال اگر وزارت علوم و ستاد کرونا بعد از واکسیناسیون استادان و کارکنان به واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی به ترتیب دانشجویان دکتری و ارشد اقدام کنند؛ بنابراین در اینصورت با اطمینان کامل پذیرای حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم.

حبیبی گفت: همه باید بپذیریم که کرونا شرایط و نحوه زندگی اجتماعی را تغییر داده، قطعا در محیط‌های دانشگاهی هم این تغییر محسوس خواهد بود و بخشی از آن ظرفیت استفاده از فضای مجازی در فعالیت‌های جاری دانشگاه‌ها مانند فعالیت‌های آموزشی، اداری، پژوهشی، فرهنگی، تفریحی و بین المللی است.

او ادامه داد: استفاده از آموزش‌های مجازی باید در تاروپود برنامه‌های دانشگاه‌ها مشاهده شود و قطعا این موضوع در آینده به عنوان بخشی از فعالیت‌های ما خواهد بود. الگو و مدلی که بتواند این بخش از برنامه را به رسمیت بشناسد در گرو تصویب چهارچوب وزارت عتف است.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: اینکه به صورت کلی بپذیریم عینا هر آنچه که در گذشته وجود داشته هم اکنون قابل تحقق است قطعا یک سری رویکردها، تغییر رفتارها، تغییر ضوابط را خواهیم داشت و باید گفت که تمامی مسائل فوق ناشی از شرایط کرونا و فرصت‌های کرونایی است که در اختیار ما قرار دارد.

حبیبی تاکید کرد: به نظر می‌آید که می‌توانیم از فضای آموزش‌های حضوری همانند گذشته با تغییر رویکرد‌های رو به جلو مانند بهداشت عمومی، آزمایشگاهی، کلاس‌ها و خوابگاه‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.